Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jepp, hon sa det, men jag kan inte se att det blir billigare med mindre kartong.

Flyttkartong: 35 x 43 x 58 cm
Vikt: 25kg

Jag provade med 30 i höjd isf 43, men jag såg ingen skillnad. Kanske du hittar nåt.
Borre

Inlägg av Borre »

Du får alltså förhoppningsvis iväg mitt paket innan helgen?

En liten fråga på direkten, hur mycket ström behövs det för 5V? Hittade en liten transformator här som kanske kan passa för det. 12V som det disskuteras lite över allt är väl endast för fläkten och diverse andra extra saker om jag förstått rätt?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Kommer inte ihåg så här på rak arm, men några hundra milli är det väl.
Titta i databladet för A3979 x 3st + lite till 4050-kapseln och pulluppmotstånden.

12V var också till för att "driva" 5V'en.
Användarvisningsbild
Groover
Kontakt:

Inlägg av Groover »

Kollade också upp det med posten och det blir samma pris.
Borre

Inlägg av Borre »

Okej då är jag med. Men jag kör nog på trafon jag hittade, tror den ger 9VAC 1000mA, och reglerar sen ner den till 5V. Det bör väl fungera?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det går nog alldeles utmärkt det.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Sådär, nu har du fått de resterande pengar av mig. :)
Fixar du till "Återstår att betala"-kolumnen när pengarna dykt upp?
Skrev förresten "Jimmy A" som referens.

Satte inget X i "Ok"-kolumnen. Det blir smidigast om hela Lillasystern kommer i ett paket.

edit: Hm, kanske skulle ha skrivit det här i ett PM... nåja. :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Så, nu har jag uppdaterat i Wikin.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Posten klarade inte av att få fram allt i tid. Jag fick några broschyrer och ett Avtalsnummer, så jag kunde gå in på deras Pacsoft så jag kunde söka om att få Användar-ID, men Passordet skickar dom busarna med vanlig postgång. Så det blir att vänta till Måndag iaf. :(

(Jag fick iaf inget start-kit med klisterblanketter heller för den delen.)
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

...posten! vad säger man, statliga eller före detta statliga verk, samma skit nytt namn :-x Tjejen har nu svurit på att aldrig åka med SJ igen, tåg från Stockholm till Gävle tar ca: 1tim och 15 minuter, hur i helv*** kan man då bli 35 minuter sen?!! En försening med nästan 50% av restiden (gissa vem som fick sitta och vänta på stationen och mata i pengar till P-automaten) :evil:

/PeterH
Jim_the_one

Inlägg av Jim_the_one »

Äsch, 35minuter är väl inget. Själv spenderade jag 285minuter i väntrumet på aukten igår eftermiddag/kväll. sen när vi väl kom in till läkaren så tog det honom hela 3minuter att säga att dom inte gör nåt åt brutna tår :D :) :( :? :x :-x :evil: :evil: :evil:
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Vi får helt enkelt lägga till kommun och landsting på listan! :lol:
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Eftersom vi redan är off-topic för tillfället:

Jojje: Vad kostar det att bli avtalskund hos posten? Får man billigare porto eller någon annan fördel (förutom vikten) ?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jag tror det inte kostar nåt, men dom två första månaderna ska jag visst få 25% rabatt, om jag har förstått det rätt. Sen ingår hämtning hos mig, så jag slipper gå ut när det regnar och snöar. Om klisterlapparna kostar nåt vet jag inte, men blir väl varse när räkningen dyker upp. :D

Orsaken att jag sökte var, som du förstod, att få skicka tyngre paket än 20kg. Sen är det lite bekvämlighet också. Men jag visste inte nåt om någon rabatt. :)

Så här står det:
Prisets giltighetstid:
Priset gäller för perioden 2007.09.10 - 2007.11.30. Därefter gäller Postens ordinarie prislista.
Användarvisningsbild
Groover
Kontakt:

Inlägg av Groover »

Jimmy: När jag blev avtalskund så forlorade jag snarare på det. Jag skickade mycket paket som var stora men vägde förhållandevis lite. Då springer priserna iväg. Lämnar man in dom och betalar på ett service ställe går de alltid efter vikten. Däremot är det väldigt smidigt även om jag aldrig använde mig av upphämtning vilket iof kanske var dumt. Men att skriva ut och sen smälla på en etikett och bara dumpa paketet hos närmaste postställe var ju smidigt.

Jojje: är det startkittet kostar inte etiketterna något men om du beställt extra kommer det en faktura som... tja, ett brev på posten ganska exakt.
Skriv svar