Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
EU-betalning borde fungera gratis om du betalar i euro. (om du däremot försöker betala i SEK blir det 26 har jag märkt
- och det står inte så där värst tydligt på bankernas sidor). För säkerhets skull kan man kryssa i att man betalar både egna och mottagarens avgifter, och sedan får man bara hoppas att valutakurserna håller i sig någorlunda.

Jepp, håller helt med hh. Betala i euro, annars kostar det... Då jag gjorde mina betalningar till Jojje och PeterH så blev kursen ganska exakt 9,3 men det är ju iofs några veckor sedan... I och med att betalningen inte kostar något går det ju bra att göra en liten tilläggsbetalning ifall det blev för lite.
Och ifall det ser ut som det inte skulle vara gratis att göra en EU-betalning på din bank så är jag gärna mellanhand. Jag har till och med Jojje som sparat räkningsunderlag. Bara att slänga iväg ett PM till mig så betalar jag på direkten och så får du betala åt mig när du känner för det... Det här gäller alltså bara Macce...
Och ifall det ser ut som det inte skulle vara gratis att göra en EU-betalning på din bank så är jag gärna mellanhand. Jag har till och med Jojje som sparat räkningsunderlag. Bara att slänga iväg ett PM till mig så betalar jag på direkten och så får du betala åt mig när du känner för det... Det här gäller alltså bara Macce...

Inkluderas "om 200 år" i "När du känner för det" ? 
Kryssar jag i att jag betalar alla avgifter vill den köra betalningen som en icke-EU-betalning som de tar betalt för. Själva betalningen skall vara gratis enligt EU-direktiv, men jag vet inte hur det går med valutaväxling till kronor.
Men världen går inte under ifall jag hamnar att betala några euro extra...
Men tack för erbjudandet maha!
Får höra av mig ifall det blir några problem med oanade kostnader när jag skall betala.

Kryssar jag i att jag betalar alla avgifter vill den köra betalningen som en icke-EU-betalning som de tar betalt för. Själva betalningen skall vara gratis enligt EU-direktiv, men jag vet inte hur det går med valutaväxling till kronor.
Men världen går inte under ifall jag hamnar att betala några euro extra...
Men tack för erbjudandet maha!

Får höra av mig ifall det blir några problem med oanade kostnader när jag skall betala.
Jag läste här och fick uppfattningen att lillsyrran väger runt 25 kg, så den går ju att flytta. Men är det några risker att man rubbar inställningarna om man kånkar runt mycket på fräsen?
Jag lider av akutplatsbrist (ifall någon undrar) och måste i princip bära ut alla maskiner på balkongen när de skall användas
Edit: Jag menade att jag bär dem INNAN de skall användas!
Jag lider av akutplatsbrist (ifall någon undrar) och måste i princip bära ut alla maskiner på balkongen när de skall användas

Edit: Jag menade att jag bär dem INNAN de skall användas!

Senast redigerad av Gunnar 3 september 2007, 20:14:59, redigerad totalt 1 gång.