Gimbal\Tri\Quad\Hex IMU styrsystem.
Re: Gimbal\Tri\Quad\Hex IMU styrsystem.
Ser ut som om fler kort anländer kommer på Ondag.
Så behöver jag en kväll att fixa med.
Så behöver jag en kväll att fixa med.
Har en liten fråga: Går det att bygga en sådan HÄR med ditt styrsystem?
Beware of the dark side - misstänker att du siktar för att bygga dig en egen deathstarHar en liten fråga: Går det att bygga en sådan HÄR med ditt styrsystem?
Hehe..lond skrev:Har en liten fråga: Går det att bygga en sådan HÄR med ditt styrsystem?
Nää..
Det är ju inte mitt styrsystem till att börja med, utan MultiWII är ju open source kod.
Det finns stöd för en hel del multirotor/servo konbinationer men inte den där (faktiskt första gången jag sett den).
Jag bygger ju bara hårdvaran.
Den har ju stöd för 6 motorer alt. servon och vad jag kan se så var det en motor och fyra roder på skapelsen.
Så det borde ju teoretiskt gå att skapa stöd för en sådan.
Man får väl hoppas att någon av de som bidrar med kod till MultiWII, nappar på iden.
Är du en jävel på Arduino så är det ju bara att sätta i gång

Just att det är arduino gör mig lite avhållsam (troligen lathet då jag är van vid "vanlig c") men jag vill samtidigt komma igång med något som bevisligen fungerar.
Hur går det, finns det kort till salu snart
Hur går det, finns det kort till salu snart

Absolut.
Hämtade ut tio nya kretskort i Onsdags.
Måste bara göra dom runda i fräsen och löda dom, och planen är att hinna fixa ett par under helgen.
pm'a dina uppgifter, så hamnar ett på lådan till på Måndag.
p.s
Om du är van vid C, borde ju Arduino vara busenklet.
d.s
Hämtade ut tio nya kretskort i Onsdags.
Måste bara göra dom runda i fräsen och löda dom, och planen är att hinna fixa ett par under helgen.
pm'a dina uppgifter, så hamnar ett på lådan till på Måndag.
p.s
Om du är van vid C, borde ju Arduino vara busenklet.
d.s
Har en 2W IR-laser redan och en 40W på vägdiesel skrev:Beware of the dark side - misstänker att du siktar för att bygga dig en egen deathstar

topnotch:
Jo jag vet att det i princip är c med en massa egna libbar, men jag börjar bli gammal
Hursomhelst ska jag i alla fall ge det ett försök.
Jo jag vet att det i princip är c med en massa egna libbar, men jag börjar bli gammal

Hursomhelst ska jag i alla fall ge det ett försök.
Nånstans ska man ju börja
Funderar på dessa prylar:
ESC 4x HK-SS20A-HW
Motor 4x KDA20-22L
Batteripack???
Har redan 12par 10x4.5 proppar
Hur bör man ligga i motoreffekt ifall man vill lyfta en GoPro HD kamera med sändare
Funderar på dessa prylar:
ESC 4x HK-SS20A-HW
Motor 4x KDA20-22L
Batteripack???
Har redan 12par 10x4.5 proppar
Hur bör man ligga i motoreffekt ifall man vill lyfta en GoPro HD kamera med sändare

Sådana ESC har jag och dom funkar i allafall bra.
Jag skulle själv köpt dom motorerna men dom var restade.
Vet inte vad din kamera väger så svårt att säga om du får tillräcklig lyftkraft, men jag skulle gissa det.
Jag skulle själv köpt dom motorerna men dom var restade.
Vet inte vad din kamera väger så svårt att säga om du får tillräcklig lyftkraft, men jag skulle gissa det.
Jag har tänkt bygga en lite mindre quad. Recpetet kommer från Warthox:
Turnigy 1600mAh 3S 20C Lipo Pack
TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller
8X4R Propellers
Keda 20-50S 8A 1088kv Hacker Style Brushless Outrunner Motor
Bullar upp med ett par lite fetare accar också om 1600mAh skulle kännas för snålt!
@ToPNoTCH & gOry: Kan verkligen tipsa om Giantcod RC. De har Keda-motorer på lager. Dyrare än HK, men ok för den som inte orkar vänta! Snabba leveranser från UK.
Turnigy 1600mAh 3S 20C Lipo Pack
TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller
8X4R Propellers
Keda 20-50S 8A 1088kv Hacker Style Brushless Outrunner Motor
Bullar upp med ett par lite fetare accar också om 1600mAh skulle kännas för snålt!
@ToPNoTCH & gOry: Kan verkligen tipsa om Giantcod RC. De har Keda-motorer på lager. Dyrare än HK, men ok för den som inte orkar vänta! Snabba leveranser från UK.
Keda motorerna har blivit en bristvara, och jag tror Warthox video's är boven
Jag väntade i sex veckor på att dom skulle få in på Hobbyking, men sedan tröttnade jag och beställde annat.
6min efter min beställning fick dom in i lager
Folk kan ju gärna få tro på gud, men jag är mer inne på murphy. Han bevisar ju sin existens ideligen.
Tack för tipset.

Jag väntade i sex veckor på att dom skulle få in på Hobbyking, men sedan tröttnade jag och beställde annat.
6min efter min beställning fick dom in i lager

Folk kan ju gärna få tro på gud, men jag är mer inne på murphy. Han bevisar ju sin existens ideligen.
Tack för tipset.
Nu finns ett par kort till testade och klara, om någon är sugen.
Hade tänkt göra en lite teaser video i dag när det för en gångs skull var lite mindre storm.
Nu började det regna i stället
Hade tänkt göra en lite teaser video i dag när det för en gångs skull var lite mindre storm.
Nu började det regna i stället

wow, warthox är riktigt oansvarig... i mitt tycke
Hans polare håller kanske inte med -då är det skitsamma. Tänkte mest på att en annan inte har pengar, tid, ork och lust och reparera grejerna (eller ansiktet!) bara för att warthox gillar och smeka andras grejer med sin quad 
Kände mig själv jävligt dum när en mindre BLmotor med propeller flydde från sitt tillfälliga fäste och gjorde tribal-tatueringar på v-rumsbordet.

Kände mig själv jävligt dum när en mindre BLmotor med propeller flydde från sitt tillfälliga fäste och gjorde tribal-tatueringar på v-rumsbordet.