Ljusstyrd theremin *Klart*
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jaha det var ett tag sen man skrev det. Nu, ca en månad har det tagit, att stoppa ihop en liten "demo" på EZdrummer vilket jag utlovade i väntan på Thereminlåten!Fritzell skrev:Låter bra det. Förstår att du har mycket att stå i
Har beställt Ez drummer nu, även en stämapparat och en till midikabel (från Musikbörsen såklart )
Sen ser jag ju fram med spänning på Thereminlåten också

Gjorde ett arrangemang på en gammal jazzdänga som finns för pianoarr i den här boken. Låten heter Splanky och är skriven av Neal Hefti. Jag spelar alla instrument live (lagt i lager) förutom trummorna då vilka är programmerade.
edit:
hmm hittar ingen server att lägga mp3:an på nu.. Kan mejla den ifall nån vill höra..
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Här 
Förresten så har jag blivit riktigt sugen att bygga en theremin faktiskt. Gärna också försöka utveckla nått system så att det går att använda en målad klaviatur att gå efter. Jag misstänker att sensorerna som används inte är linjära så det kan nog bli en utmaning. Hade du några kompletta scheman Jimmy?
Förresten igen, vi snackade ju lite om en thereminlåt för ett tag sen. Har förstås förståelse för att du är väldigt upptagen nu inför jul och allt.. men jag har iaf spelat in en liten sång som egentligen bara är färdig för att lägga melodi på, och jag tror theremin skulle passa bra in. Det är en känd låt så melodin finns redan (på noter) så det är bara spela hehe. Hör av dig om du är intresserad

Förresten så har jag blivit riktigt sugen att bygga en theremin faktiskt. Gärna också försöka utveckla nått system så att det går att använda en målad klaviatur att gå efter. Jag misstänker att sensorerna som används inte är linjära så det kan nog bli en utmaning. Hade du några kompletta scheman Jimmy?

Förresten igen, vi snackade ju lite om en thereminlåt för ett tag sen. Har förstås förståelse för att du är väldigt upptagen nu inför jul och allt.. men jag har iaf spelat in en liten sång som egentligen bara är färdig för att lägga melodi på, och jag tror theremin skulle passa bra in. Det är en känd låt så melodin finns redan (på noter) så det är bara spela hehe. Hör av dig om du är intresserad

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Tyvärr har jag inga kompletta scheman. Jag gjorde några förändringar på de scheman jag hade och i slutet labbade jag mig fram utan schema.
Det vore kul att spela lite theremin, så jag ställer gärna upp. Jag väntar på några låtar, så det finns faktiskt en liten lucka i kalendern.
Antingen om du mailar låten eller skickar på cd-skiva.
Det vore kul att spela lite theremin, så jag ställer gärna upp. Jag väntar på några låtar, så det finns faktiskt en liten lucka i kalendern.

Antingen om du mailar låten eller skickar på cd-skiva.