En del har tur må jag säga, att få ett par Didacter till skänks, fantastiskt!! Själv letar jag fortfarande och kommer nog att göra så ett tag, det verkar inte som om dessa är i omlopp om de ens finns kvar. I veckan gjorde jag en räd på Kungliga Biblioteket och hittade ett antal dokument som jag läste med stor förtjusning. Jag hittade beskrivningen på "Mikrodator 6802" från 1983 och en del lärarmaterial som jag kände igen. Jag tog några bilder med min mobil och satte ihop denna PDF med kretsscheman och också listningen på LED pong spelet som jag nämnde tidigare. KB rocks!Ronny skrev:Jag har samma minnesbild som Jan angående Didacten. Har letat efter bilder ute på nätet bara för att finna att det jag letade efter fanns här på EF i maha's tråd:Jan Almqvist skrev:Min minnesbild är en "Didact" i ljusblå plåtlåda med omkopplare och knappar för run och single step. ( Troligen 1978 eller 1979 )Mortsde skrev: Vi kallade maskinen kort och gott för "Didacten". Någon som vet något mer om denna? Jag har tyvärr inget material kvar om den...
Skänkes: Lär dig använda mikrodatorn (utrustning+litteratur)
Det var på denna "plattform" jag började lära mig Motorola assemblerprogrammering. Mycket roligt och givande. Måste varit omkring år 1989 och några år framåt.