Starta Goagubbar-lab i Göteborg?

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
dubbear
Kontakt:

Re: Starta Goagubbar-lab i Göteborg?

Inlägg av dubbear »

Kan man få lite feedback här?
http://gthf.se/?page_id=46
Inget viktigt men någon kanske kan göra något fint?
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

Loggan med glödlampan såg väl OK ut men en teknikhobbyförening är inget för mig.

Jag var intresserad av att dela en lokal med 4-8 andra pålitliga och ha ett semiproffslabb där man kan ställa egen dyrare utrustning och kan lita på att alla som är där är kompetenta att hantera den och att den inte får fötter.
Användarvisningsbild
dubbear
Kontakt:

Inlägg av dubbear »

Jag tycker inte du ska läsa in för mycket i namnet.
Vi tog ett namn snabbt för att slipa en oproduktiv evighetsdiskussion om ämnet.

Kom på årsmötet istället och se till att dina åsikter kommer fram.
Jag vill också ha den dyrare delen av min utrustning på plats,
Jag tror säkerheten ligger högt på allas agenda.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Swesysmgr: det låter som du vill dela lokal eller verkstaf med några och inte starta , skälva grejen med det är att det är öppet för alla medlemmar, även de utan egna prylar.

Jag delar lokal med ett par vänner, vi har egen verkstad med svetsar, svarv mm och en massa dyr och udda utrustning, det passar mig och jag skulle aldrig ta med det mesta av de grejerna till en "offentlig" lokal, det man gör där är en annan grej!

Lycka till med era lab!
Användarvisningsbild
LHelge
Kontakt:

Inlägg av LHelge »

Vad är nu detta?
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

dar303 skrev:Swesysmgr: det låter som du vill dela lokal eller verkstaf med några och inte starta , skälva grejen med det är att det är öppet för alla medlemmar, även de utan egna prylar.
Jag har inget emot att starta eller lägga tid på att driva något som ger mig nytta, har tidigare delat lokal med andra och då hade vi ett gemensamt bolag som stod för kontraktet. Ganska höga krav på alla som skall vara med är ett måste om något sådant skall fungera.

En förening öppen för alla tror jag inte är kompatibel med de krav jag har på städning och vettig hantering av dyrbar utrustning och jag är definitivt inte intresserad av en lokal där det även hålls fester och konserter eller dricks etsvätska om nätterna.
dar303 skrev:Jag delar lokal med ett par vänner, vi har egen verkstad med svetsar, svarv mm och en massa dyr och udda utrustning, det passar mig och jag skulle aldrig ta med det mesta av de grejerna till en "offentlig" lokal, det man gör där är en annan grej!
Något mer åt det hållet fast inriktat på elektronik/kontor skulle jag gärna lägga både tid och pengar på men om en öppen hackerspace- eller hobbyförening lockat så hade jag gått med i det redan befintliga hackerspacet.

Jag hoppas också det går bra och önskar lycka till med föreningen.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Fester och konserter ska det nog inte hållas. Fulla folk, eller stökiga sådana vill man inte ha där.

Men kanske man kunde dela av lokalen?
Användarvisningsbild
Thorped

Inlägg av Thorped »

Mycket möjligt att man kan dela av lokalen, men inte till en början. När vi så småningom kommer igång lär vi ha en relativt liten lokal och helt enkelt utöka med tiden.

Jag förstår dig swesysmgr, men att hitta en lokal i Göteborg, 20min från city, för 8personer, där man kan väsnas, är rent utsagt svårhittat. Vettig storlek och pris är ju också ett måste. Lycka till!
Användarvisningsbild
blastur

Inlägg av blastur »

+1 intresserad här. Bor i Mölndal och kan tänka mig en delad verkstad / "labb" nånstans med bra förbindelser och mot en avgift om max 300 kr/mån.
Användarvisningsbild
faltpihl

Inlägg av faltpihl »

Det verkar ha stannat upp lite senaste tiden :(
Jag kan dra igång en doodle på tider för första mötet, men tänkte först kolla om det är någon som har idé på lokal/plats för mötet?

Vi blir ju förmodligen inte så många, men kan va bra att ha en idé om lokal innan vi spikar en tid!
Användarvisningsbild
Thorped

Inlägg av Thorped »

Ja det har minst sagt svalnat lite, tyvärr.
Barry_Lyndon
Kontakt:

Inlägg av Barry_Lyndon »

Har haft fullt upp med flytt och jobb senaste tiden, men nu är det värsta överstökat.

Lokal till årsmöte är väl prio ett som sagt. Ska fundera på saken, men just nu kommer jag inte på något klockrent.

Jag funderade på mitt jobb, men ofta sitter det folk kvar och jobbar sent, och jag tror inte det är så poppis att släppa in folk jag inte egentligen känner...
Förra gången tog vi ett kafé, men det blir nog inte bra med fler än en handfull personer.

Är det någon som har tillgång till kvarterslokal eller liknande? De kanske man måste hyra iofs?
Finns det någon offentlig plats man skulle kunna använda? Hade det varit sommar kunde man ju varit i en park t.ex...
Jag spånar fritt som ni märker, men jag är trött och har dåligt med ideér :).
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Hör med närmaste scoutkår, dom brukar ha lämpliga lokaler för en symbolisk peng för ett sånt här syfte :)
Användarvisningsbild
dubbear
Kontakt:

Inlägg av dubbear »

Jag kan antagligen ordna lokal på från studiefrämjandet.
Men vi måste ha tiden först så jag kan fråga om det finns något ledigt
Användarvisningsbild
faltpihl

Inlägg av faltpihl »

Då ingen kommit med mer förslag på lokal så slänger jag upp en Doodle för att bestämma tider. Tog bara tider några veckor framöver och slängde ihop, vet inte om det är rimliga tider?

Fyll gärna i ASAP, så vi kan boka lokal. Blir vi inte för många tror jag det går ganska enkelt att hitta någon plats att vara på.

http://www.doodle.com/q9dhyemk2bsctegf
Skriv svar