Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
laddar du alkalinebatterier alltså ? lär väl inte öveleva överdrivet länge då ?
- MarcusUmeå
- Kontakt:
Fast om man laddar alkaliska batterier med väldigt låg ström (<50mA) så lär de funka finfint att ladda. Jag har själv testat ladda alkaliska batterier med en del framgång.
Kanske inte riktigt rätt ställe att posta, men kände inte riktigt att det förtjänade en egen tråd. Hur som helst. Var förbi Kjell.co i mellandagarna och köpte dessa prylar. Så nu ska etsas kort i helgen!
Först en bild på lite prylar:

och här två bilder på UV-låds bygget.. Först botten och sen locket,

Först en bild på lite prylar:

och här två bilder på UV-låds bygget.. Först botten och sen locket,

men varför är de ingen som kommer och hämtar min dubbelsidiga scanner och bygger uv-box av den??
Jag skicka den en gång till en forummedlem som inte hämta ut den så nu har den kommit tillbaka
Jag skicka den en gång till en forummedlem som inte hämta ut den så nu har den kommit tillbaka

gOry, jag kan vara intresserad! Vad, hur, hur mycket?
EDIT: Såg vad det var för pryl nu (kollade Köp o Sälj), det var ingen liten och nätt sak direkt, så frakten gör det nog inte värt det, borde väl bli nån hundring eller så?
EDIT: Såg vad det var för pryl nu (kollade Köp o Sälj), det var ingen liten och nätt sak direkt, så frakten gör det nog inte värt det, borde väl bli nån hundring eller så?
Jag säger inte nej ännu, men eftersom jag inte kan hämta så är det nog en ganska dyr låda... Fast jag skulle ju vilja göra en svepande UV-box....
- ochkl0620
- Kontakt:
Oki 
När jag tänker efter så har jag ju inte riktigt råd
Har redan för mycket projekt
Labbagg, cnc, bilen, förstärkare... Ne de får va bra för tillfället 

När jag tänker efter så har jag ju inte riktigt råd

Har redan för mycket projekt

Har barnen hemma (4, 11 & 13 år) pga. skollov - men bör jobba också... Sitter därför och CAD'er på ett projekt, letar lösningar och lämpliga komponenter osv. Det går framåt men jag är trött på att inte kunde jobba i lugn och ro! Lillan gillar att kolla på Hamtaro och jag måste sitta i samma rum och hur kul är det???
Nåväl, för att få lite omväxling kom jag på en grej:
Jag har köpte en Dremel-kopia på Jula (010-021) och den gör väl sitt jobb OK - men inte lysande. Helt OK till priset dock.
Sedan blev jag inspirerat av pojkens jobb med att slipa sig igenom en ölflaska med diamantstift så jag handlade en sats Diamantkapskivor på Biltema (20-547). De lever upp till mina förväntningar - men de var inte höga heller!
Nåväl, jag hade tömt en flaska rapsolja, det var en sådär fyrkantig grej och jag har uselt med vaser så jag fick lust att göra annat än att CAD'da och tänkte att den flaska kunde bli en skaplig vas! Perfekt när lillan plockar en eller två blommor till sommar. Samtidig var det något annat att göra...
Lindade ett papper kring flaskan, riktade in det och fick då en kant runt om, ritade med en tuschpenna så jag hade ett streck och började med kapskivan monterat i Dremel-kopian. Såg till att ta ganska lite men hela vägen runt först och främst, skulle det spricka ville chansen vara mycket större att sprickan ville följa skåran.
Jobbade sedan lugnt och sakta ner, det blev lite sprickor men de följde just spåret så det var ingen panik. Fick toppen av till slut, det var lite ojämnheter i kanten men jag kom på min diamantbryne-sats (Biltema, hittar inte nummer men 3 st: grov, mellan & fin) som nog kunde hjälpa till. Slipade under kranen, först med den grova, sedan mellan och till slut med den fina - och det blev ganska bra faktisk!
Så nu har jag en mindre fyrkantig vas stående! Etiketterna var av plast så de var rimligt enkla att dra av och klistret kom av med t-röd.
Och nu CAD'der jag igen...
Nåväl, för att få lite omväxling kom jag på en grej:
Jag har köpte en Dremel-kopia på Jula (010-021) och den gör väl sitt jobb OK - men inte lysande. Helt OK till priset dock.
Sedan blev jag inspirerat av pojkens jobb med att slipa sig igenom en ölflaska med diamantstift så jag handlade en sats Diamantkapskivor på Biltema (20-547). De lever upp till mina förväntningar - men de var inte höga heller!
Nåväl, jag hade tömt en flaska rapsolja, det var en sådär fyrkantig grej och jag har uselt med vaser så jag fick lust att göra annat än att CAD'da och tänkte att den flaska kunde bli en skaplig vas! Perfekt när lillan plockar en eller två blommor till sommar. Samtidig var det något annat att göra...
Lindade ett papper kring flaskan, riktade in det och fick då en kant runt om, ritade med en tuschpenna så jag hade ett streck och började med kapskivan monterat i Dremel-kopian. Såg till att ta ganska lite men hela vägen runt först och främst, skulle det spricka ville chansen vara mycket större att sprickan ville följa skåran.
Jobbade sedan lugnt och sakta ner, det blev lite sprickor men de följde just spåret så det var ingen panik. Fick toppen av till slut, det var lite ojämnheter i kanten men jag kom på min diamantbryne-sats (Biltema, hittar inte nummer men 3 st: grov, mellan & fin) som nog kunde hjälpa till. Slipade under kranen, först med den grova, sedan mellan och till slut med den fina - och det blev ganska bra faktisk!
Så nu har jag en mindre fyrkantig vas stående! Etiketterna var av plast så de var rimligt enkla att dra av och klistret kom av med t-röd.
Och nu CAD'der jag igen...
OK, here goes.
En lätt modifierat flaska där det var Zeta Rapsolja i:
En lätt modifierat flaska där det var Zeta Rapsolja i:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.