Blev en liten MAX1555-baserad LiPo-laddare (endast för encelliga batterier) idag
Schema kopierade jag direkt ifrån ett utav Sparkfun
Länk.
Ritade dock egen layout efter vad jag själv ville ha, framför allt enkelsidigt. Kretskortsguden var inte på min sida idag tyvärr, men tredje gången gillt, efter ett överexponerat och ett underexponerat kort, så fick jag till det. Då blev det med dubbelsidigt laminat för det enkelsidiga tog slut, men det blir bara bra med ett jordplan på undersidan också (Har inte anslutit det på bilden, det är därför kortet påminner om ett durkslag).
Tycks fungera fint!
Ingen Mini-USB-kontakt monterad dock, då jag inte har någon. Beställde det idag ifrån Swech.

Samt fotprinten för DC-jacket var visst fel, men det löste sig utan problem. Om någon undrar över padden bredvid kontakten uppe till vänster så är den bara till för att lättare kunna mäta med multimetern, kunna sätta en krokodilklämma eller så.
Och nu såg jag att jag skrivit 1A, fråga mig inte var jag fått den siffran ifrån
IMG_20111228_165845.jpg
Om någon sätt min köpestråd för JST PH-kontakter så skulle dessa vara till denna, men jag får klara mig med en rak kontakt så länge.
Förresten hade jag lite tur, när jag lött fast lysdioden slog mig tanken att den måste vara monterad på ett specifikt håll

Men det hade blivit rätt.
Och jag älskar min hetluftstation! Så otroligt mycket smidigare att löda med den än med lödkolv.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.