Knotas:
Det är +5V som man har nytta av. Den kan även driva fläkten. Så S1=7805'an, så "slipper" jag skicka med 7812'an.
MadModder:
Märks gör det nog, men är den lilla (eller stora, allt är relativt

) skillnaden värt priset av att ligga så nära max? Några tycker det, andra inte. Jag kan acceptera att fräsa lite saktare. Det har jag gjort den tiden jag haft stora fräsen. Snart ska jag göra box med kylning till den, så jag kan dra upp strömen lite, då kan jag köra fortare utan att vara rädd för att tappa steg. Sen jag höjde spänningen 10V har jag inte ändrat hastigheten, men fått större marginal.
Jag mätte på ett löst kort. (Jag hade + på mätinstrumentet till höger hela tiden, och skruvplinten mot mig.)
Motoranslutningarna: 15MΩ
+IN & GNDP = 3MΩ
+IN & GNDA = 3MΩ
+5V & GNDA = 10kΩ
+5V & GNDP = 10kΩ
GNDA & GNDP = 10,5Ω
+IN & +5V = 3MΩ
Eftersom alla tre pajjade samtidigt, så låter det som någon yttre påverkan, eller att Breakoutkortet hjälpte till,

Lite osannolikt att tre, i princip separata kort ska lämna in helt samtidigt, utan att dom blev styrda till det från utsidan.
Du skriver inget om vad du matade dom med och på vilket sätt.
Det är bara att komma förbi, så får du nya kort.
Man kan kanske gå in på
Xylotex forum och se om samma har hänt med ett sånt kort någongång, eftersom principen är den samma på dom korten. Dom använder A3977/9 kapslarna från Allegro. Jag har iaf inte varit med om att alla tre "kanalerna" pajjat på en gång på mitt gamla kort.