Det är många bud nu...
Knotas, problemet med LM317 blir exakt detsamma som med LM7805 eller 7812, den blir varm! Det här beror på att all överbliven spänning/effekt "bränns" bort i stabben... Det spelar alltså ingen roll om man använder en justerbar stab som LM317 istället för en fast som t.ex. 7805, båda arbetar på liknande sätt.
För att slippa "bränna" en massa effekt kan man alltså istället välja en trafo som ger lägre spänning och därmed blir det mindre att "bränna" bort
Jojjes breakout kort behöver inte den höga spänningen utan det behöver bara motorerna och därmed styrkorten. Kretsarna som sitter på styrkortet behöver bara 5V som kontrollspänning för att styra den betydligt högre spänningen som motorerna vill ha och därför sitter en stab på breakoutkortet (är det rätt Jojje?)
En krets som jag använt med mycket gott resultat är LM2576 som klarar upp till 3A men vid så låg effekt som vi snackar här inte ens bli fisljummen

Kanske något till nästa version Jojje? Det är bara drosseln som tar lite plats på kortet (ca: 10x30mm).
Edit: jag såg att man kan få dessa kretsar som "samples" från National och då spar man ju den tjugan...
/PeterH
Edit 2: Jojje, kom ihåg att jag sett denna
konkurrent som använder en egen stab på varje styrkort, kanske något att fundera på om du inte redan tänkt på det

Jag gissar att det är en LP2951:a som används och om det är så tror jag att jag ligger på en rulle (gissningsvis ett par hundra kretsar), ska kolla i eftermiddag...
Edit 3: Kollade lite till och såg på schemat att han också använt 7805 fast ytmonterad...