ELFA är fantastiskt!
Re: ELFA är fantastiskt!
Hade detta på känn så jag köpte på mig massa null för ett par veckor sen. Hittar du ingen annanstans kan du få några av mig.
- prototypen
- lillahuset
- Gått bort
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Nollohmsmotstånd är mycket bra grejer, jag kör ren "ståltråd" och jag använder dom hela tiden när jag kopplar i mina rörförstärkare, det har också gjorts plats för ett gäng nulls i min kommande produkt KTA (enkellagrigt kort) som är under utvecklande vad beträffar Gerber.
Köpte en packe om typ 500st (60-539-15, 0.6mm) för bara några veckor sedan.
Säg till om ni vill ha några
MVH/Roger
Köpte en packe om typ 500st (60-539-15, 0.6mm) för bara några veckor sedan.
Säg till om ni vill ha några

MVH/Roger
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Skrev ju varför, DROP boxar av olika slag fungerar ju sällan bra dvs du kan fm. se bra dina bilder men inte andra. Ofta är dessa servrar oåtkomliga osv...för att tecno tyckte den var jobbig men inte orkade lämna en förklaring till varför
Är det en förklaring nog eller ska jag fortsätta?
- lillahuset
- Gått bort
- prototypen
Det är väl några kabeltattare som ställt till det, det står ju på "hemsidan"
Prutte
Prutte
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Ja, det händer hela tiden!
Min teori är att mjukvaran är för avancerad, det är lätt att koppla till hårdvara dvs ju färre finesser och komponenter desto lägre felsannolikhet, eller hur?
Modern mjukvara är dock alldeles för flashig med miljoner funktioner som dels inte behövs, dels enablas automatiskt vid programmering, ett annat namn på detta är högnivåspråksprogrammering
MVH/Roger
PS
Det viktiga när det gäller högnivåspråksprogrammering är att kompilatorerna är bra skrivna. Detta är A och O för är dom inte det ja då kommer man längre än nödvändigt bort ifrån Assembler som är och förblir det mest kodeffektiva språk som finns.
Sen tycker jag det är tråkigt att se ett elektrotekniskt high-tech företag som ELFA ha en så dålig hemsida, jag fullständigt föraktar när menyer poppar upp innan man ens klickat/begärt det, vad var det för jävla idiot som kom på det?
Katalogen är och förblir bäst (även om den var mycket bättre förr, fan tom inkopplingsanvisningar på IC fanns med, nu anges en zenerdiods spänning i ett intervall och då utan strömangivelse...)
Edit: taggat ner min kritik.
Min teori är att mjukvaran är för avancerad, det är lätt att koppla till hårdvara dvs ju färre finesser och komponenter desto lägre felsannolikhet, eller hur?
Modern mjukvara är dock alldeles för flashig med miljoner funktioner som dels inte behövs, dels enablas automatiskt vid programmering, ett annat namn på detta är högnivåspråksprogrammering

MVH/Roger
PS
Det viktiga när det gäller högnivåspråksprogrammering är att kompilatorerna är bra skrivna. Detta är A och O för är dom inte det ja då kommer man längre än nödvändigt bort ifrån Assembler som är och förblir det mest kodeffektiva språk som finns.
Sen tycker jag det är tråkigt att se ett elektrotekniskt high-tech företag som ELFA ha en så dålig hemsida, jag fullständigt föraktar när menyer poppar upp innan man ens klickat/begärt det, vad var det för jävla idiot som kom på det?

Katalogen är och förblir bäst (även om den var mycket bättre förr, fan tom inkopplingsanvisningar på IC fanns med, nu anges en zenerdiods spänning i ett intervall och då utan strömangivelse...)
Edit: taggat ner min kritik.
Senast redigerad av Spisblinkaren 8 juni 2016, 20:04:59, redigerad totalt 2 gånger.
- lillahuset
- Gått bort
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Jag måste ju få vara lite motvalls..
Jag har inte använt mej av elfa via jobbet på ~15 år och det var nog 3-4 år sen jag använde dom privat, men nu i fredags så beställde jag iaf en pryl genom jobbet, fick direkt en bekräftelse, åkte hem och i måndags såg jag att det hade kommit trackinginfo, och igår så hade jag fått ett paket till godsmottagningen på jobbet, hann tyvärr inte hämta paketet så jag är inte säker på om det var elfapaketet, men om det var det (det är det troligen), snabbt jobbat!
Jag har inte använt mej av elfa via jobbet på ~15 år och det var nog 3-4 år sen jag använde dom privat, men nu i fredags så beställde jag iaf en pryl genom jobbet, fick direkt en bekräftelse, åkte hem och i måndags såg jag att det hade kommit trackinginfo, och igår så hade jag fått ett paket till godsmottagningen på jobbet, hann tyvärr inte hämta paketet så jag är inte säker på om det var elfapaketet, men om det var det (det är det troligen), snabbt jobbat!
Ropa inte hej ännu, vänta tills du öppnat paketet och sett vad som är i....