R21 och R22 enligt vad för impedans som nu är vanlig på dynamiska mikrofoner. 200 ohm kanske är vanligt, då bör de vara på ca 100 ohm per styck eftersom de ser "halva" kabeln var. Egentligen ska de ha en smula högre värde eftersom R1 och R2 parallellkopplas med R21 och R22 sett ur kabelns perspektiv.
Välj vilken OP du vill ha. Kolla vad den tål för maximal spänning, och kolla också hur mycket tomgångsström den drar. Maximal spänning (och/eller önskad drivspänning) sätter spänningen på zenderdioden D1. Välj närmaste lägre standardvärde.
R23 och R24 kan ha ganska högt värde, huvudsaken är att de har samma värde (inom några procent). C12 dimensioneras så att den filtrerar bort all växelspänning från under hörbara frekvenser och uppåt. Räkna C12 som del av ett RC-lågpassfilter där R23 och R24 är parallellkopplade.
C11 och C13 behöver vara "tillräckligt stora" för att spänningen inte ska variera nämnvärt när OP'ns strömförbrukning varierar som funktion av ljudet.
C13 kommer se strömmen som går i R3 och R5. Båda dessa strömmar verkar vara i fas.
C11 kommer att se dels den pyttelilla strömmen som går in i R23/R24 men framförallt strömmen som går in i OP'n. En tumregel är att en OP drar sin tomgångsström plus utgångsströmmen och i det här fallet specifikt när en OP matar ut en positiv ström. (En negativ ström dras ju genom minusanslutningen). Eftersom AD2 och AD3 ger differentialsignaler så kommer bara en i taget att dra en ström som har med C11 att göra.
AD1 kommer att se R7 parallellt med R4-R3. AD2 kommer se (R22 i serie med (mixerns inimpedans parallellt med R1)) parallellt med (R6 i serie med R5). (Jag skrev meningen med "matte"-användning av parenteser, hoppas det blev begripligt.
Här blir det tyvärr krångligt att räkna eftersom R1 och R2 ingår i AC-belastningen AD2 och AD3's utgångar ser, vilket bidrar till hur mycket ström AD2 och AD3 som mest drar, vilket i sin tur påverkar dimensioneringen av R1 och R2. Det går givetvis att lösa matematiskt men det går också att chansa på ett startvärde i beräkningarna, se vad resultatet blir, justera det chansade värdet och upprepa beräkningarna till man chansat/justerat tillräckligt nära. Dessa motstånd ska ju ändå ha lite lägre värde än vad som behövs för att minst klara den högsta ström OP'n drar kontinuerligt med max ljudnivå in på mikrofonen, annars kommer spänningen över D1 och OP'na att gunga.
Jag måste erkänna att jag hade nog bara höftat till värden på kondingarna (både de jag ritat in och C3/C4) men det korrekta är ju att beräkna dem som lågpassfilter. Man kan här frestas att räkna på t.ex. 20Hz eller ännu högre, vad man nu vill ha för lägsta frekvens, men med flera frekvensberoende komponenter inblandade så kan man i värsta fall åka på rätt mycket oönskad fasvridning. Räkna på bara någon Hz istället. Du kan ju prova att simulera olika värden, för lågt på C11 eller C13 gör att spänningen över de gungar vid hög utspänning och låg frekvens. OBS att för att simuleringen ska fungera bra så bör du rita in mixerns ingångsimpedans mellan XLR-pin 2 och 3.
Nackdelen med för stora värden är att då tar det istället oönskat lång tid för elektroniken att "sätta sig" så att den fungerar ordentligt. I studiosammanhang kanske man inte direkt slår av/på fantommatningen/mixern och väntar sig perfekt ljud på en halv sekund, så här kan man kanske acceptera flera sekunders uppstartstid. I något annat sammanhang, t.ex. om du är sugen på att använda bandmikrofonen med batterimatning ihop med nån portabel inspelare (usb-ljudkort till smartphone t.ex.?) så har starttiden kanske större betydelse.
Vet inte om det blev mer begripligt, säg till om det inte blev det
