Fick mitt kort igår. Snabb och prydlig leverans av ToPNoTCH. Manualen var oxå helt lysande! av 5 möjliga!
Började bygga på ett hem till kortet igår. Hade tänkt att fräsa en mittendel, men det strulade så mycket att jag till slut fick använda fogsvansen och såga till plexin med.
Motorfästena gick det bättre att fräsa. IKEA skärbräda är materialet. Det flexar lite, men jag tänkte att det kanske dämpar lite vibrationer oxå. Funderar på att byta ut plexin i mittendelen mot skärbräda ifall motorfästena verkar funka.
Hela Quad-en hopmonterad. Nu saknas bara elektronikinstallationen. Ska fila lite på en styrbar kamerahållare oxå...
Skulle nog rekommendera att byta ut plexiglaset mot något annat då det med lätthet kan spricka, skärbräda skulle nog kunna fungera bra i brist på annat om det är lite tjockare då det är väldigt segt av sig.
Sedan hade jag nog också rek att montera motorerna direkt på stängerna om möjligt för bäst stabilitet.
Är det inte så att Plexiglas är samma sak som akryl medan makrolon/lexan egentligen heter polykarbonat? Akryl är hårt och spricker lätt medan polykarbonat är mjukt, böjligt och brukar kallas okrossbart.
Plexiglas är ett varumärke för akrylplast som finns i flera olika kvaliteter på samma sätt som det finns för Makrolon och Lexan.
Hoppas att det de flesta hängde med på vad jag menade i varje fall, att man vill ha en segare plastsort till sådana här byggen.
Dels för att den inte spricker så lätt vid bearbetning men också för att den håller bättre vid eventuella krascher.
Vad som är viktigt om man använder akryl är att efter all mekanisk bearbetning är gjord så bör man temperera materialet för att släppa alla spänningar som bildats iom bearbetningarna.
Jag uppskattar ert engageman i mitt bygge. Jag är väl medveten om begränsningarna i plexi, men byggde mittendelen i det ändå för att det var det jag hade hemma och jag ville få ihop något. Kommer att byta ut det till mer lämpligt material vad tiden lider. Bra tips med temperering av plexi efter bearbetning.
Ang motorfästena så ska jag prova ha dem såhär just för att se ifall det blir mindre vibrationer eftersom skärbrädan är lite mjuk.
Får inte fram någon sensordata i MultiWiiConf är de något jag glömt göra?
Är lite osäker kopplingen till WM+ har gått efter denna pinout http://voidbot.net/wii-addapter.html
Har kollat runt på en del andra och kan inte hitta någon med likadan WM+ som mig, har inte en sån med svart klump till IC utan en riktig fast den är övermålad även sensorerna ser ut att vara övermålade