Vilken är den snabbaste microcontrollern
Re: Vilken är den snabbaste microcontrollern
Vi tackar för besöket, vi lärde oss att du är en idiot. Värt att minnas om du skulle försöka dig på en fråga någon annan gång. Personligen hoppas jag aldrig höra eller se dig här igen.
Lycka till på arbetsförmedlingen när du går ur skolan.
Lycka till på arbetsförmedlingen när du går ur skolan.
Haha, ja må säga ett det här blev en riktigt underhållande tråd. En av de bästa på forumet. Nästan i klass med trådar av SvenPon/ElFire. Jag bara måste älska dessa uppblåsta inskränkta inkonsekventa självutnämnda genier som helt verkar sakna självkritik.
Vi kommer inte att sakna dig. Du behöver inte återkomma här, ingen kommer att vilja svara på dina frågor ändå. Jag brukar vara ganska tolerant, men i den här tråden har du varit både barnslig, otacksam och otrevlig.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Men lägg av nu! Tävlar ni om sista ordet eller?
Inom en timma efter trådstart hade närmare 10st medlemmar påpekat att det saknades info.
Svaren var bra, men *måste* det vara så många som påpekar detta så fort någon missar att ta med detaljer??
Om 1st eller ett par medlemmar skriver att det saknas detaljer så är det en sak,
men när en hel hög medlemmar sätter igång så är det klart att man blir trött på det hela!
Ska en medlem behöva ta saker som "Allvarligt talat hur F*N skall vi veta det" bara för att han/hon inte förstår allt lika bra som er? Hur har ni tänkt att nya medlemmar ska våga fråga något här? Jag vet att det bara var en person som skrev just det jag citerade, men det var då rakt inte många som sa ifrån. Ni var väl för upptagna med att leta fel i trådskaparens inlägg.
Ska en medlem som inte förstår behöva tåla att bli kallad "idiot" ?
Jag trodde vi hade regler mot personliga påhopp,
men av forumet 14st moderatorer/(co-)admins så är det bara två som skrivit i tråden.
Jag, som skrivit det här inlägget (ensam som vanligt), och Blueint som uppenbarligen
såg urspårningarna i tid, men lät bli att säga ifrån och skrev istället fina formuleringar som:
"Frågeställningen är dock fortfarande inkomplett för att kunna rendera ett relevant svar."
och
"Vi kanske ska bordlägga denna fråga tills trådskaparen ger adekvat underlag
"
Varför i hela friden krångla till det med så fina ord?
Varför inte stoppa mobbningen av medlemmar istället?
Vad har vi annars reglerna till?
För övrigt så har RRacer fullständigt rätt:
"Visst är det så att OP inte var helt tydlig i sin frågeställning, men måste det automatiskt innebära att han blir fritt villebråd för andra med mer eller mindre självpåtagna roller som moderatorer att sänka honom?
Den som läser frågan måste inte svara på den. Tycker man att den innehåller för lite information/är fel ställd/tråkig etc så kan man helt sonika bara strunta i den.
Om man nu VILL hjälpa någon men saknar viktig information, så går det ju att fråga utan att vara ironisk och nedlåtande."
..
"Med den rådande forumattityden skräms nytillkomna medlemmar bort snabbt och effektivt. De är ofta nybörjare, men där måste ju alla börja.
Det är min övertygelse att en väl mottagen medlem snart börjar tillföra sina kunskaper till de som behöver.
Utan nya medlemmar tynar forumet för att till sist avstanna helt då den sista regelryttaren dött i en massiv magsyreattack."
"Det är min övertygelse att en väl mottagen medlem snart börjar tillföra sina kunskaper till de som behöver."
Helt rätt! Det var nämligen precis så forumet blev populärt och började växa!
Inom en timma efter trådstart hade närmare 10st medlemmar påpekat att det saknades info.
Svaren var bra, men *måste* det vara så många som påpekar detta så fort någon missar att ta med detaljer??
Om 1st eller ett par medlemmar skriver att det saknas detaljer så är det en sak,
men när en hel hög medlemmar sätter igång så är det klart att man blir trött på det hela!
Ska en medlem behöva ta saker som "Allvarligt talat hur F*N skall vi veta det" bara för att han/hon inte förstår allt lika bra som er? Hur har ni tänkt att nya medlemmar ska våga fråga något här? Jag vet att det bara var en person som skrev just det jag citerade, men det var då rakt inte många som sa ifrån. Ni var väl för upptagna med att leta fel i trådskaparens inlägg.
Ska en medlem som inte förstår behöva tåla att bli kallad "idiot" ?
Jag trodde vi hade regler mot personliga påhopp,
men av forumet 14st moderatorer/(co-)admins så är det bara två som skrivit i tråden.
Jag, som skrivit det här inlägget (ensam som vanligt), och Blueint som uppenbarligen
såg urspårningarna i tid, men lät bli att säga ifrån och skrev istället fina formuleringar som:
"Frågeställningen är dock fortfarande inkomplett för att kunna rendera ett relevant svar."
och
"Vi kanske ska bordlägga denna fråga tills trådskaparen ger adekvat underlag

Varför i hela friden krångla till det med så fina ord?
Varför inte stoppa mobbningen av medlemmar istället?
Vad har vi annars reglerna till?
För övrigt så har RRacer fullständigt rätt:
"Visst är det så att OP inte var helt tydlig i sin frågeställning, men måste det automatiskt innebära att han blir fritt villebråd för andra med mer eller mindre självpåtagna roller som moderatorer att sänka honom?
Den som läser frågan måste inte svara på den. Tycker man att den innehåller för lite information/är fel ställd/tråkig etc så kan man helt sonika bara strunta i den.
Om man nu VILL hjälpa någon men saknar viktig information, så går det ju att fråga utan att vara ironisk och nedlåtande."
..
"Med den rådande forumattityden skräms nytillkomna medlemmar bort snabbt och effektivt. De är ofta nybörjare, men där måste ju alla börja.
Det är min övertygelse att en väl mottagen medlem snart börjar tillföra sina kunskaper till de som behöver.
Utan nya medlemmar tynar forumet för att till sist avstanna helt då den sista regelryttaren dött i en massiv magsyreattack."
"Det är min övertygelse att en väl mottagen medlem snart börjar tillföra sina kunskaper till de som behöver."
Helt rätt! Det var nämligen precis så forumet blev populärt och började växa!
Man har engagerat sig i en tråd, varit med och försökt svara / ställa ledande frågor för att kunna ge ett vettigt svar, och får bara tillbaks att man är en idiot. Då vill man ju ge lite feedback till den här människan om hans beteende. Det är ju tragiskt att se hur han fungerar. Själv blir man ju också ganska irriterad över att han helt skiter i att svara på konkreta frågor utan bara drar upp meningslösheter. Det känns liksom oavslutat om man inte säger något alls om det hela.
Jag tror nog att det tände till lite extra för att folk var uppretade efter SvenPon-attacken. Inte en till var det väl många som tänkte. Men visst, i fortsättningen kanske vi ska undvika att svara alls på trådar vi inte tycker är roliga?
Jag tror nog att det tände till lite extra för att folk var uppretade efter SvenPon-attacken. Inte en till var det väl många som tänkte. Men visst, i fortsättningen kanske vi ska undvika att svara alls på trådar vi inte tycker är roliga?
Ja det är ju synd om er att ni inte får ett stort tack för ert djupa engagemang!! Pyttsan!!!
Ni bör nog tänka över att forumet är lite som facebook, det glömmer aldrig... ...har ni en dålig dag och behöver spy galla tänk då på att framtida arbetsgivare, uppdragsgivare mm kanske har läst i detta forum.
Personligen undviker jag t.ex. att köpa grejer från personer här på forumet som jag tycker har en för bufflig stil. Det är nog fler som tänker så. Så om inte argumentation eller vädjan mm hjälper så tänk på att det påverkar ekonomin också.
Låt oss gemensamt höja nivån på diskussionerna.
Ni bör nog tänka över att forumet är lite som facebook, det glömmer aldrig... ...har ni en dålig dag och behöver spy galla tänk då på att framtida arbetsgivare, uppdragsgivare mm kanske har läst i detta forum.
Personligen undviker jag t.ex. att köpa grejer från personer här på forumet som jag tycker har en för bufflig stil. Det är nog fler som tänker så. Så om inte argumentation eller vädjan mm hjälper så tänk på att det påverkar ekonomin också.
TomasL, hur tänker du, som företagsledare, på den image du ger när du kläcker ur dig inte så väl valda foruleringar? Vilka här på forumet kan du attrahera som potentiell arbetsgivare?Helt och hållet av egen förskyllan, skit in skit ut sas.Personligen är väll detta sista posten här i forumet. Kan inte se att jag ser något som helst nöje att fortsätta vara medlem här.
Låt oss gemensamt höja nivån på diskussionerna.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jesse: "får bara tillbaks att man är en idiot."
Vem syftar du på med "man" ?
Jag kan inte hitta inlägget där trådskaparen skrev att du (eller någon annan) var en idiot.
Enligt forumets sökfunktion så har han inte ens skrivit ordet "idiot" någonstans på forumet.
Ska han stå till svars för saker som han inte ens har skrivit nu också?
"Själv blir man ju också ganska irriterad över att han helt skiter i att svara på konkreta frågor utan bara drar upp meningslösheter."
Javisst, det är dumt att inte svara på konkreta frågor, men det är ju ändå trådskaparens problem.
Skulle "man" få bättre svar genom att bli irriterad på trådskaparen bara för han/hon inte skriver som man vill?
Förresten...
Vem bestämmer vad som är meningslösheter? Har den/dessa någon allsvetande kunskap eftersom
de kan fatta sådana beslut åt andra utan känna till allt som ligger bakom en tråd/trådskapare?
Vilka har valt ut dessa människor? Varför får just dessa idiotförklara de som inte kan lika mycket?
Varför lägger de ner sin värdefulla tid på att fråga samma sak som andra har frågat?
Hur kommer det sig att de inte skriver redan från början hur värdefull deras tid är,
istället för att berätta det *efter* att de tryckt ner trådskaparen i skorna
(...hur de nu hade tid med det...) ?
Det bästa tipset är att låta bli Svara-knappen tills irritationen har gått över. Man tänker mycket bättre då.
Har man svårt för att låta bli knappen så kan man undvika att läsa tråden tills irritationen har gått över.
Andax: Klokt skrivet!

Vem syftar du på med "man" ?
Jag kan inte hitta inlägget där trådskaparen skrev att du (eller någon annan) var en idiot.
Enligt forumets sökfunktion så har han inte ens skrivit ordet "idiot" någonstans på forumet.
Ska han stå till svars för saker som han inte ens har skrivit nu också?
"Själv blir man ju också ganska irriterad över att han helt skiter i att svara på konkreta frågor utan bara drar upp meningslösheter."
Javisst, det är dumt att inte svara på konkreta frågor, men det är ju ändå trådskaparens problem.
Skulle "man" få bättre svar genom att bli irriterad på trådskaparen bara för han/hon inte skriver som man vill?
Förresten...
Vem bestämmer vad som är meningslösheter? Har den/dessa någon allsvetande kunskap eftersom
de kan fatta sådana beslut åt andra utan känna till allt som ligger bakom en tråd/trådskapare?
Vilka har valt ut dessa människor? Varför får just dessa idiotförklara de som inte kan lika mycket?
Varför lägger de ner sin värdefulla tid på att fråga samma sak som andra har frågat?
Hur kommer det sig att de inte skriver redan från början hur värdefull deras tid är,
istället för att berätta det *efter* att de tryckt ner trådskaparen i skorna
(...hur de nu hade tid med det...) ?
Det bästa tipset är att låta bli Svara-knappen tills irritationen har gått över. Man tänker mycket bättre då.
Har man svårt för att låta bli knappen så kan man undvika att läsa tråden tills irritationen har gått över.
Andax: Klokt skrivet!

Ansvaret för "haveriet" ligger såklart både på trådskaparen och de som varit onödigt kritiska mot trådstartaren. De nästan dumförklarar honom omgående. Trådstartaren tål inte kritik alls, verkar det som, och vill verkligen inte kallas dum, då han anser sig kompetent. Istället för att bemöta kritiken väljer han att kalla kritikerna för troll, vilket sätter igång ett krig, då kritikerna anser att kritiken är befogad.
Både trådstartaren och kritikerna borde tänka över hur de beter sig på forumet, tycker jag. Kritikerna måste insett rätt tidigt att de provocerat trådstartaren, och därmed valt en mer ödmjuk attityd, istället blev det tvärtom, nästan lynchstämning. Påminner om en skolklass med många ambitiösa elever som försöker imponera på läraren.
Jag ser likheter med en tråd som jag startade:
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 63#p615063
Kritiken mot mig var betydligt beskedligare, men det kändes ändå inte så kul att få höra "vad tusan ska du göra?". Jag valde att svälja stoltheten och istället lägga korten på bordet eftersom att jag visste att minsta lilla hemlighetsmakeri skulle ge en omedelbar motattack från kritikerna.
Både trådstartaren och kritikerna borde tänka över hur de beter sig på forumet, tycker jag. Kritikerna måste insett rätt tidigt att de provocerat trådstartaren, och därmed valt en mer ödmjuk attityd, istället blev det tvärtom, nästan lynchstämning. Påminner om en skolklass med många ambitiösa elever som försöker imponera på läraren.
Jag ser likheter med en tråd som jag startade:
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 63#p615063
Kritiken mot mig var betydligt beskedligare, men det kändes ändå inte så kul att få höra "vad tusan ska du göra?". Jag valde att svälja stoltheten och istället lägga korten på bordet eftersom att jag visste att minsta lilla hemlighetsmakeri skulle ge en omedelbar motattack från kritikerna.
Jimmy, jag tycker inte duhar riktigt rätt.
I TS andra inlägg kallade han sodjan för troll.
I det tredje inlägget
Tror fan att folk blir irriterade
I TS andra inlägg kallade han sodjan för troll.
I det tredje inlägget
Detta enbart då mer information efterlystesSå om ni totalt saknar kunskapen till att ge ett vettigt svar, slipper jag helst dumma kommentarer.
Tror fan att folk blir irriterade
Jag kan hålla med om att det oftast skulle vara bättre att bara gå vidare till nästa tråd och inte skriva något alls ibland.
Visst, men då skall man ju inte skriva nått inlägg alls, nånstans, ungefär.
Det är väl så att antingen har man kunskap/erfarenhet och vill dela med sig, eller så är man själv intresserad av frågeställningen.
MEN
När frågeställaren direkt börjar kalla ALLA som efterlyser mer information, för troll, idioter mm, så blir det lite snett.
Naturligtvis blir folk irriterade, och i den här tråden ilsknade även de mest sansade till.
I trådstarten fans det ingen kritik överhuvudtaget, enbart efterlysning av mer information, med ett normalt språk.
Pajkastningen berodde enbart på TS.
Det är väl så att antingen har man kunskap/erfarenhet och vill dela med sig, eller så är man själv intresserad av frågeställningen.
MEN
När frågeställaren direkt börjar kalla ALLA som efterlyser mer information, för troll, idioter mm, så blir det lite snett.
Naturligtvis blir folk irriterade, och i den här tråden ilsknade även de mest sansade till.
I trådstarten fans det ingen kritik överhuvudtaget, enbart efterlysning av mer information, med ett normalt språk.
Pajkastningen berodde enbart på TS.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
TS
"Sen har jag nog inte tänkt köpa flera tusen st på ett bräde när jag inte ens vill betala för en c-kompilator. Tänk innan du skriver så blir jag tacksam."
"Tomas L
Dåså, då handlar det om ett engångsprojekt/hobbyprojekt, vilket naturligtvis begränsar urvalet radikalt."
TS
"Du fortsätter att missförstå ser jag. Detta är inget engångsprojekt. Skriver du mest för att provocera, eller för att hjälpa till?"
Det är dessa inlägg som fick mig att tända till, normalt är jag svårtänd......
Insprängd bland pajkastningen är ett seriöst försök att få ett svar på vad det
är för typ av projekt eftersom detta trots vad TS tycker påverkar urvalet.
Inte jättemycket men ändå...
Om TS inte hade lagt in det jag markerat i sina svar så hade jag inte alls tänt till.
Nu verkar det som om man förväntas ge ett svar, passar det inte så får man ovett tillbaks
med antydningar om att man som svarat är en idiot. Det är väl på sitt sätt ok om man som svarar fått alla förutsättningar men ger heltokiga svar.
TS vägrade att berätta omfattningen
av projektet. Tomas L gissade först på 10.000 tal därefter på 1 tal.
I båda fall får Tomas L ovett tillbaks att Tomas L inte tänkt igenom sitt svar......
Ok... nog sagt..
vi gör som Kungen.. .vänder blad
Swech
"Sen har jag nog inte tänkt köpa flera tusen st på ett bräde när jag inte ens vill betala för en c-kompilator. Tänk innan du skriver så blir jag tacksam."
"Tomas L
Dåså, då handlar det om ett engångsprojekt/hobbyprojekt, vilket naturligtvis begränsar urvalet radikalt."
TS
"Du fortsätter att missförstå ser jag. Detta är inget engångsprojekt. Skriver du mest för att provocera, eller för att hjälpa till?"
Det är dessa inlägg som fick mig att tända till, normalt är jag svårtänd......
Insprängd bland pajkastningen är ett seriöst försök att få ett svar på vad det
är för typ av projekt eftersom detta trots vad TS tycker påverkar urvalet.
Inte jättemycket men ändå...
Om TS inte hade lagt in det jag markerat i sina svar så hade jag inte alls tänt till.
Nu verkar det som om man förväntas ge ett svar, passar det inte så får man ovett tillbaks
med antydningar om att man som svarat är en idiot. Det är väl på sitt sätt ok om man som svarar fått alla förutsättningar men ger heltokiga svar.
TS vägrade att berätta omfattningen
av projektet. Tomas L gissade först på 10.000 tal därefter på 1 tal.
I båda fall får Tomas L ovett tillbaks att Tomas L inte tänkt igenom sitt svar......
Ok... nog sagt..
vi gör som Kungen.. .vänder blad

Swech
I första svaret skriver sodjan att han tyckte att det verkade som att trådstartaren inte vet vad trådstartaren håller på med. Jag tror att det var där det gick fel, för jag tror att trådstartaren tog det som en förolämpning, varpå hans attityd blev "mörk".TomasL skrev:I trådstarten fans det ingen kritik överhuvudtaget, enbart efterlysning av mer information, med ett normalt språk.
Låser tråden tills alla rapporter är omhändetagen av Co Admins & moderatorer.