Palle500 skrev: ↑20 november 2022, 10:54:10
Det är viktigt att motorn linjerar med slutväxeln. Både i centrum och parallellt. Om centrum hamnar fel så kommer axeln att wobbla.
Centrum får du fram genom att centrera rörets slutväxelända i en svarv, på en adapterplatta sen kan du svarva till en styrning för det grövre röret.
Ahaaaa, så klart!! Jag har undrat hur man egentligen får till den där centreringen där på ett smidigt sätt, men på det där viset är det ju inga konstigheter!
Palle500 skrev: ↑20 november 2022, 10:54:10
Jag antar att röret är ursvarvat så att det passar (centrerar) på slutväxelns fläns?
Det tänker jag också anta tills jag bevisat motsatsen!

Jag ska demontera röda struten och när jag gjort det så ska jag kontrollmäta centrum på båda ändarna. Det blir kul!
Om centrummåtten känns bra så ska jag bara "trä över" den nya rördelen och svetsa fast den utanpå det röda röret, och när det är gjort så tar jag och skär ut innerröret. Det kommer nog bli lite primitivt. Antar att jag börjat om i gradskalan i och med att jag är på kunskapsområden som jag inte förut varit inne på. Så mina metoder kommer vara lite bohemska

Men om jag gör enligt denna metoden så kommer behålla befintligt centrummått utan att krånga till det.
säter skrev: ↑20 november 2022, 11:29:23
oskars skrev: ↑20 november 2022, 10:39:48
Plats finnes!
Jag hörde inte riktigt vad du sa på filmen.
Ska du ha skruvarna på insidan av röret?
Exakt

Det låter kanske konstigt. men det är logiskt enligt mig iaf.. Dom skruvas från insidan av diffen!