Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Ritade en drickaback av äldre snitt för att förvara AA batterier i, provade sedan för skojs skull att skala ned den lite och printa med 0.2 munstycke.
Äntligen kan jag förvara mina minneskort på ett städat sätt.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Den där var ju faktiskt rätt kul...
Har du nån länk till STL eller är den hembakad ?
Har du nån länk till STL eller är den hembakad ?
Ähh du skrev ju att du ritat själv...
Du har inte lust att bifoga STL'n ?
Du har inte lust att bifoga STL'n ?
- frownlayer
Kul. Den modellen har jag också ritat. Fast för 4st öl.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
En stl på den lilla drickabacken.
Själva filen om någon vill printa själv. Jag har kört med 0.2 nozzle.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- SeniorLemuren
Den tog jag. Stort TACK.
Edit: Lade till en bild, har bara 0.4 mm nozzle, inte helt perfekt, men det får duga tills vidare.
Se där! Har ett sånt bord! Om det händer mitt något så snor jag nog din lösning.Repaterion skrev: ↑16 juli 2024, 16:23:27 Hjälpte em bekant med nya "pluppar till Biltemas campinbord.
Den första biolden ligger lagren fel för att det skall klara belastningen när man klicka lös spjälan.
Så de i påsen är vridna 90 grader så att lagren går ut i knoppen istället.
1000003281.jpg
1000003282.jpg
Det mesta av vad jag själv ritat och printat har just varit såna här grejer man behövt då något gått sönder.
Bra jobbat!
Snyggt! Som husbil/husvagssägare är det nog extra bra med en 3D-printer. Finns mycket där att tjäna. Minns att ett kit för att reparera "rullgardinen" till ett fönster skulle kosta några hundra. det var en liten plastbit som tog 10 minuter att rita upp och 5 att skriva ut. Jag ska se om jag har den kvar och ladda upp denadent skrev: ↑25 juli 2024, 16:53:00 Köpte till slut en 3D-skrivare efter tips om rea på Bambu Labs här i forumet. Kollade så de var bra och det höll flera med om. Den funkar väldigt bra och jag har inte behövt krångla med något.
Fick med kretskort och lite annat till en trådlös mus och printade själva musen. Funkade fint. Körde med svart PLA med glitter som jag köpt på Kjell (add north tror jag). Sen köpte jag med
en rulle PETG som jag provat lite med och det har också funkat bra.
Här är ersättningsrullar till låsen till skåpet i husvagnen. Uppcaddade och utskrivna rätt snabbt. Mycket trevligt!
Blev en lite snurr , fidget, grej till barnen… skolsköterskan hade visst såna… så ja, så får man ju se till att fixa en också! Eller ett par. Skrev ut en på prov, över förväntan så det blir ett par till i skrivaren just nu. Det tog en evig tid. Den är 5cm hög, men tog mer än 6h att skriva ut. Suck.
Jag längtar efter mina nya skrivare!
Material är Esun PETG HS , skrivit ut långsamt 40mm/s .
Jag längtar efter mina nya skrivare!
Material är Esun PETG HS , skrivit ut långsamt 40mm/s .
Blev en skruvmejsel (?) för en speciell stor skruv som finns i botten på några turbopumpar som jag har. Har använt spetstänger förr men det finns risk för att de hoppar av och repar vilket det har gjort förr så nu var det dags att göra en specifik för skruven för den skulle bort.
Blev denna och som passar och fungerade helt perfekt på första försöket men det var verkligen inte heller någon svårt del precis, tog en 1.5 h mot visad 2h 15min då jag drog upp hastigheten manuellt en del extra och den har förstås 100% infill så den håller då skruvarna kan sitta ibland.
Blev denna och som passar och fungerade helt perfekt på första försöket men det var verkligen inte heller någon svårt del precis, tog en 1.5 h mot visad 2h 15min då jag drog upp hastigheten manuellt en del extra och den har förstås 100% infill så den håller då skruvarna kan sitta ibland.
Snyggt löst och smart med att kunna sätta ner skruvar i hålen!