Fästa mynt på Zippo
Fästa mynt på Zippo
Jag har en Zippo,
Där jag skulle vilja fästa 2st mynt, ett på varje sida.
Första tanken var att limma, för då hoppas jag att mynten sitter fast och att de kan gå att demontera men framförallt att jag kan göra det själv.
Förslag på hur man kan göra sökes.
Där jag skulle vilja fästa 2st mynt, ett på varje sida.
Första tanken var att limma, för då hoppas jag att mynten sitter fast och att de kan gå att demontera men framförallt att jag kan göra det själv.
Förslag på hur man kan göra sökes.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Fästa mynt på Zippo
Limma med epoxylim är i alla fall min första tanke. Däremot att sen få bort det utan att det blir märken är en annan femma.
Jag skulle nog maska med maskeringstejp också för att kunna ha så mycket lim att det fyller ut bakom så det inte blir en glipa vid kanterna (för är det en glipa ökar risken att det lossnar).
Glöm inte att avfetta med sprit först (alltid viktigt med epoxy eftersom det inte innehåller lösningsmedel).
Jag skulle nog maska med maskeringstejp också för att kunna ha så mycket lim att det fyller ut bakom så det inte blir en glipa vid kanterna (för är det en glipa ökar risken att det lossnar).
Glöm inte att avfetta med sprit först (alltid viktigt med epoxy eftersom det inte innehåller lösningsmedel).
Epoxi, ja det tål att betänka, om det går att få bort är en bonus så...
Bra tips Nerre och info om prepp.
Bra tips Nerre och info om prepp.

Tejp kan funka, tips på tunn och stark? Har bara tjock och dålig hemma, ja utom en som är ½ bra och ½ tunn men för tjock.
epoxylim, när man vill ha bort det värmer man det i ugn till 120 grader så börjar limmet smälta/smula sig
Ja just det, detta gjord jag ju med epoxi.
Får se hur länge det håller. Ligger liksom inte i byxfickan.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Men jag gissar att det inte är en riktig zippo ? ..isåfall spelar det kanske inte så stor roll om man inte får loss det utan märken,
Köptes som Zippo, men "skalet" går att byta om vill.
Detta blev väldigt "jag" så det får såhär.
Detta blev väldigt "jag" så det får såhär.
Men står det zippo under ? jag tyckte bara ytan inte såg riktigt zippo ut.
Jajemen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.