Jag försöker få mitt ardunio kretskort att "höra" starkare ljud.
Jag försöker koppla enligt denna guide http://www.synopticlabs.com/blog/2008/0 ... ter-peeps/
Men jag får 0 på min input även om jag skruvar upp volymen på min förstärkare till max.
Någon som vet vad som kan vara fel? Jag har testat att microfonen fungerar och stoppar jag i hörlurar i microfon utgången så hörs det i dem (Väldigt högt).
Jag klarar inte mäta spänningen i min output kabel då jag inte har ett oscilloskop. Finns det något annat sätt att lösa detta på??
koppla en gitarr förstärkare till arduino
Re: koppla en gitarr förstärkare till arduino
Jag tror de flesta känner som jag att det är svårt att svara på vad som är fel när man inte vet vad du gjort.
Har du inte en vanligt multimeter?
Sen hur menar du att du kopplar hörlurar i microfonutgången?
Du menar inte hörlursuttaget?
Har du inte en vanligt multimeter?
Sen hur menar du att du kopplar hörlurar i microfonutgången?
Du menar inte hörlursuttaget?
Fel av mig självklart menar jag att jag har kopplat hörlurarna i hörlurs utgången.
Vad jag gjort är att jag kopplat exakt som det är i schemat på den sidan. jag har använt exakt samma värden på motstånd och kondensator.
Där det står audio 1 och 2 har jag gjort en 6,3 mm plugg med mittstiftet till plus och det bakre(skärmen) som minus.
Problemet är att jag vet ej om det går att mäta med multimetern på hörlurs utgången då det inte är likström får 0.0 V om jag försöker mäta växelspänning. Jag antar att detta beror på att inte multimetern hinner mäta då spänningen skiftas väldigt snabbt.
Vad jag gjort är att jag kopplat exakt som det är i schemat på den sidan. jag har använt exakt samma värden på motstånd och kondensator.
Där det står audio 1 och 2 har jag gjort en 6,3 mm plugg med mittstiftet till plus och det bakre(skärmen) som minus.
Problemet är att jag vet ej om det går att mäta med multimetern på hörlurs utgången då det inte är likström får 0.0 V om jag försöker mäta växelspänning. Jag antar att detta beror på att inte multimetern hinner mäta då spänningen skiftas väldigt snabbt.
Din gitarrförstärkare kanske inte tål 5 volt DC på hörlurutgången. Om så är fallet kan den sluta att fungera då din krets är ansluten.
Tack då skall jag undersöka om så kan vara fallet.