+5V är en smaksak, 40-logikkretsarna går bra på ett halvstort spänningsområde (men oscillatorn med 4093 svänger kanske med olika hastighet beroende på matningsspänningen.
OBS mina skillz i paint

Oscillatorn driver en 4017 ringräknare. Steg 1, 2, 3 samt 6,7 och 8 ger via kondensator+motståndfilter korta spikar, dioderna gör att spikarna från tre pulser driver samma drivsteg. Välj motstånden för rätt hög toppström genom lysdioden/lysdioderna, med korta pulser tål den klart högre ström än vad den tål vid kontinuerlig drift. Pulser som är klart kortare än oscillatorfrekvensen och hög ström genom de röda och blåa dioderna ger en "blixtljuseffekt".
Motstånden till de vita dioderna ska däremot väljas för "normal" ström.
Kondensatorerna gör att kretsen aldrig kan "hänga sig" så att den bränner dioderna. De sex motstånden invid kondingarna bör inte vara större än max 10 gånger så stora som basmotståndet till transistorerna.
Om man vill ha långsammare tändning och släckning på de vita lysdioderna så kan man ansluta en liten kondensator mellan varje vit-dioddrivar-transistors bas och kollektor.
Jag glömde ansluta C och D till lämplig fast nivå på 4013.
Steg 4 och 9 på ringräknaren driver en 4013 flip-flop som ger vitblinket, som med det här schemat kommer blinka lika fort som röd/blå-växlingarna. Om man vill ha blinket på halva hastigheten så anslut R och S till jord, D till _Q (Q med tak ovanför) och C till en utgång på 4017.
Jag valde med flit att använda olika utgångar från 4017 till att driva 4013's ingångar respektive att driva motstånd-konding-kretsarna, för att slippa att det analoga joxet påverkar signalerna på ett sätt som 4013's ingångar kanske ogillar.
OBS! Alla oanvända ingångar på CMOS-logiken (4093, 4017, 4013) MÅSTE anslutas till jord eller matningsspänning. Viktigast är det kanske på 4093 som annars kommer självsvänga med max frekvens och brännas. (Visserligen brinner oftast bara de delgrindar som inte anslutits, men det ger onödig strömförbrukning och är allmänt en dålig idé).
4017 har en resetingång som ska anslutas till jord.