Nu e jag ju inte doktor som i läkare, ska man vara krass e en läkare inte nödvändigtvis doktor (ganska sällan faktiskt), det krävs ytterligare ca 5 år på universitet för att bli doktor (fil. dr.). Men medicinsk trålningsfysiker med vit rock är nära nog
 Nu e jag ju inte doktor som i läkare, ska man vara krass e en läkare inte nödvändigtvis doktor (ganska sällan faktiskt), det krävs ytterligare ca 5 år på universitet för att bli doktor (fil. dr.). Men medicinsk trålningsfysiker med vit rock är nära nog  Har iof använt signaturen DrLove sen långt tillbaka, kanske med en annan innebörd på den tiden
 Har iof använt signaturen DrLove sen långt tillbaka, kanske med en annan innebörd på den tiden 
Lägesrapport
Får inget svar från Solectro, jag vill ju beställa mer godis. Har för mig att dem har semester t.o.m. v.31 vilket gör att min vision om att gantryt skulle röra sig innan utgången av aug kanske inte håller beroende på leveranstider osv. Men vi ser ju.
Har beställt lite blandade tryckfjädrar för att "bygga om" ändlägesgivaren (igen) med kortare slag och styvare fjädrar. Tyckte ett slag på 14 mm för givaren att bryta var lite onödigt mycket. Behöver alltså korta axlarna ngt samt bygga en ny spatel, men det blir kul att ha ngt att göra under tiden jag väntar på Solectro.
Har även börjat planera inför kabeldragningen och har fastnat för Igus E-kedjor, t.ex. R117 som är en sluten e-kedja. Ngn som vet var man kan köpa e-kedjor som privatperson?
Ngn som vet var man kan köpa rekangulära aluminiumrör med tunna väggar, typ 80x40x1,5?
Mvh Love

Men ska ta ett snack med Igus direkt å se va de säger. Får väl använda ngn av mina vänners företag om jag ska beställa. Bra sugen att starta enskiljd firma så man slipper detta i framtiden.
 Men ska ta ett snack med Igus direkt å se va de säger. Får väl använda ngn av mina vänners företag om jag ska beställa. Bra sugen att starta enskiljd firma så man slipper detta i framtiden.