MPG till mach3 ifrån ebay, omdöme?
- ghost_rider
MPG till mach3 ifrån ebay, omdöme?
Hittade denna på ebay http://www.ebay.com/itm/CNC-3-Axis-4-ax ... 3cd20b268e
Någon som har testat?
Någon som har testat?
-
Re: MPG till mach3 ifrån ebay, omdömme?
Jag har en likadan, inte exakt samma märke men samma utförande. Funkar helt OK.
jag vill oxå ha en sådan, tror ni man kan få mängdrabat?
P.-
P.-
Jag är också intresserad av en sån. Tror det är fullt möjligt med mängdrabatt. Vad sägs om att ge det en vecka för att samla ihop bokningar i denna tråd och sedan göra ett prutförsök?
-
Mängdrabatt funkar nog bra då jag betalade alldeles för mycket för min, kravet var USB sladd, inte trådlös. Jag använder nästan bara jogg och start/stopp knappen. I övrigt inget alls.
- FormerMazda
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Jag har ingen CNC ännu, men det är ju en tidsfråga! Så Lasp är med
Det finns ju många leverantörer, trodde att det var olika först med eller utan knob på joggingratten.
Men vad är fördelen / nackdelen med trådlöst?
Det finns ju många leverantörer, trodde att det var olika först med eller utan knob på joggingratten.
Men vad är fördelen / nackdelen med trådlöst?
Jag är på!
Skall du ha Lasp kanske vi kan samfrakta HBG.
Trådlöst laggar och sånt vilket inte är önskvärt när man skall jobba med lite precision.
Skall du ha Lasp kanske vi kan samfrakta HBG.
Trådlöst laggar och sånt vilket inte är önskvärt när man skall jobba med lite precision.
Slog mig en sak, blir det inte risk för hög tull/moms om vi gör en stor beställning på flera enheter?
Borde äta upp ev prutmån?
Köper man 1-2 st så kommer man under 1500kr vilket jag tror är någon gräns för tullskatt?
Alternativt om de kan skicka det i flera paket men vi får bra pris för att vi köper många.
Borde äta upp ev prutmån?
Köper man 1-2 st så kommer man under 1500kr vilket jag tror är någon gräns för tullskatt?
Alternativt om de kan skicka det i flera paket men vi får bra pris för att vi köper många.
En sådan vill jag också ha! Jag är med om det beslutas om sambeställning.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Och hur fasen kan det blir högre tull och moms? Har det ändrats nåt inatt som jag har missatblir det inte risk för hög tull/moms

Nu vet jag inte hur mkt du drygar dig på detaljerna men men
Det kan väll bli mer att betala om man gör en stor beställning där värdet kommer över gränserna för tull?
Saxat ifrån tullverket.
Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Det kan väll bli mer att betala om man gör en stor beställning där värdet kommer över gränserna för tull?
Saxat ifrån tullverket.
Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Vid köp av två så riskerar man att få betala tull, samköp i all ära men varför betala mera? Momsen kommer ni inte ifrån ej heller Posten hundralapp.
jag är också med
hur funka de om ett företag beställer eller de blir samma som en privatperson beställer med moms och tullavgift ?
hur funka de om ett företag beställer eller de blir samma som en privatperson beställer med moms och tullavgift ?