Dunderklumpen R.I.P. [Ny film sid. 25]
- Smoothmachines
- Kontakt:
Det kan sitta rätt bra om man inte oljar eller vaxar nåt, fast går det inte med våld får man ta till mera våldSpruft skrev: Kommer nog vänta och förbereda det mesta innan jag tar av gjutformen för det kan nog krävas en del våld tyvär. Bör gå bra såvida jag inte börjar sparka och slåss. Man kanske kan blöta och luckra upp runt hålen där det säkert kommer kärva mest.

-
-
Nja det finns ju Bobcat grävmaskiner, dom gör inte enbart kompaktlastare som det eg heter när man brukar säga Bobcat.
Men att man säger Bobcat om kompaktlastare kan jag "köpa"
Men inte att man säger grävskopa om en grävmaskin!
Sen finns det ju grävaggregat till kompaktlastare.
Sen finns det ju självklart skopor till kompaktlastare men då heter det inte grävskopa utan det beror på vad det är för sorts skopa. tex planerskopa, snöskopa, vanlig djälva skopa.
Det är som så många "snorungar" säger hårddisk om datorn och kallar skärmen för dator.
Men att man säger Bobcat om kompaktlastare kan jag "köpa"
Men inte att man säger grävskopa om en grävmaskin!
Sen finns det ju grävaggregat till kompaktlastare.
Sen finns det ju självklart skopor till kompaktlastare men då heter det inte grävskopa utan det beror på vad det är för sorts skopa. tex planerskopa, snöskopa, vanlig djälva skopa.

Det är som så många "snorungar" säger hårddisk om datorn och kallar skärmen för dator.

-

SUW heter det väl numera?
Annars så är det med "Jeep" som med "Bobcat"
Ja jag vet att jag hänger upp mig på många felsägningar om tex grävskopa och hårddisk. Men jag är bara sådan.
Vi får nog fråga om någon kan leta fram en annan synvinkel bland grävskopor och jeepar

-