Ja då har man suttit hemma med influensa som vägrar gå över. Men jag har kolla på många videos om batterier
Fattar jag det rätt att man inte behöver "säkringstrådar" eftersom batterierna har CID skyddet.
Att Tesla kör med trådar beror på att de inte har CID ?
Glycol79 skrev:
Fattar jag det rätt att man inte behöver "säkringstrådar" eftersom batterierna har CID skyddet.
Att Tesla kör med trådar beror på att de inte har CID ?
har du läst om det?
CID
May not work when module included multi-cell series and/or parallel configurations
Nope, har inte läst om CID eller säkringstrådar.
Anledningen till att jag byggde detta batteriet så här var mest en tillfällighet
och se om det gick snabbare och lättare.
Svanted Jag läste något om att CID och PTC inte är ett fullgott skydd när så höga strömmar eller spänningar gör att det blir överslag när CID löser ut. Det blir alltså intern gnistbildning vilket definitivt inte är bra.
Läste även att man skulle se upp med vilken spänning PTC:en tåler så att man inte går över den på en enskild grupp celler.
l2t var beställer du prylar för att bygga batteripaket?
Null: Dom nya fetarna tål lite högre spänning och har även lägre Rds-on.
Vill ha lite marginal om man kanske skulle få för sig att höja spänning och effekt.
Intressant projekt, det är nu man önskar att man fick en gedigen elektronikutbildning som ung nörd.
EL är framtiden, och att läsa om något sånt här stärker min övertygelse om att fossilt är en styggelse.
Att nästan ljudlöst glida fram på en så stilig EL-moppe (eller el-cykel för den delen) är något speciellt.
Denna tråd skall jag därför följa, för försöka att lära mig mer. Lycka till!
Började montera ihop pack nr 2 men såklart tog dom extra isoleringsbrickorna slut som ska sitta över pluspolen, grrrrrr...
Ok, bara och beställa fler, men denna gången så blir det FLER....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.