Idag fick jag en otroligt vänlig gåva av cjonash.
Han hade sett att jag var på väg att sortera transistorer som jag tacksamt fått av cosmox men att jag inte hade några sortimentlådor att sortera med.
Så då bestämde han sig för att skänka lite sortimentlådor till mig.
Gissa om jag blev glad ty jag hade annars fått punga ut med uppemot 1500 spänn, vilket jag hade klarat men det hade sugit

cjonash är en mycket trevlig man med en fascinerande mängd simultankapacitet som jag fullkomligt saknar för när jag besökte honom för att hämta dessa sortimentlådor så letade han rätt på småfack från allehanda andra sortimetlådor medans jag pratade med honom, jag hade aldrig klarat en sån grej.
Tugga tuggummi och gå samtidigt, där går min gräns

När jag kom hem räknade jag till hela 83 småfack, jag behöver dock 128.
Jag fick alltså en oöppnad HandyBox a' 4 sortimentlådor och två extra sortimentlådor, dom två extra saknar i princip 12 småfack så jag kommer alltså köpa 57 stycken.
Man hade kunnat inreda de två sortimentlådorna på annat sätt men när jag ändå håller på och beställer, varför inte slänga med 12 stycken till så att lådorna blir preliminärt användbara?
MVH/Roger
PS
Jag vet inte riktigt hur jag skall göra nu, hade tänkt fortsätta i min cosmox-tråd och jag tror jag gör det men det hade också funkat att bara köra på i den här tråden samtidigt som det jag skall sortera onekligen är mer tekniskt utvecklat än själva sortimentlådorna jag sorterar med