Impulsrelä 12v
Impulsrelä 12v
Hej!
Kan börja med att tillägga att jag aldrig använt eller läst på om reläer, tills nu.
Det är så att jag söker ett relä - impulsrelä som vid en kort 12VDC impuls skall slå om till "on" och leda en 12VDC spänning, ända tills en ny impuls av 12VDC ställer reläet i "off". Vilket är lämpligast @ Elfa?
Mvh
Kan börja med att tillägga att jag aldrig använt eller läst på om reläer, tills nu.
Det är så att jag söker ett relä - impulsrelä som vid en kort 12VDC impuls skall slå om till "on" och leda en 12VDC spänning, ända tills en ny impuls av 12VDC ställer reläet i "off". Vilket är lämpligast @ Elfa?
Mvh
Re: Impulsrelä 12v
Hel/halvljus relä till gammal Saab eller Volvo fungerar just som du beskriver, åk till bilskroten inte Elfa. 

Mja, är inte till en bil. Vill ha ett litet nytt. 
Är "TR93F-12VDC-SD-A" på Elfa något jag söker?

Är "TR93F-12VDC-SD-A" på Elfa något jag söker?
> Det är så att jag söker ett relä - impulsrelä...
Sök på "impulsrelä" hos ELFA så får du en del träffar på relän med
den funktion som du beskriver.
Den du frågar om har inte den funktionen.
Sök på "impulsrelä" hos ELFA så får du en del träffar på relän med
den funktion som du beskriver.
Den du frågar om har inte den funktionen.
Det har du mycket rätt i, vet inte hur jag missade den infon. Tänke lite för snabbt.
Fungerar denna?
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... =36-701-76;
Mvh
Fungerar denna?
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... =36-701-76;
Mvh
Det är DC jag skulle ha, insåg också att produkten jag länkade var fel. Hm, vart finns det att köpa annars ?
Måste det vara nytt?
Får det inte lov att härstamma eller passa i motorfordon?
Får det inte lov att härstamma eller passa i motorfordon?
Helst nytt, skall sitta på en strippad MC, med rätt hög finish. Ett gammalt ljusrelä är såpass stora att det inte hade passat något bra. Om du förstår 

En del av de reläerna är inte mycket större än ett "standard" bilrelä.
Bilreservdelsfirmorna har säkert på hyllan, bara åka dit och se hur de ser ut idag eftersom det finns ersättare (eftermarknadsdelar).
Bilreservdelsfirmorna har säkert på hyllan, bara åka dit och se hur de ser ut idag eftersom det finns ersättare (eftermarknadsdelar).
Får nästan bli så. Synd att de är såpass stora för ändamålet.
Ni vet ingen annan lösning, det är en momentumbrytare som skall agera on/off till tändningslåset och mätarna.
Ni vet ingen annan lösning, det är en momentumbrytare som skall agera on/off till tändningslåset och mätarna.
Elfa har en krets som du får fram om du söker på "impulsreläkrets" VS5-24 heter den..
Det är alltså en enda komponent som du kan koppla till vilket relä som helst (nåväl, nästan) för att få funktionen att bli av impulstyp!
Så då återstår det ju bara för dig att rota fram ett tillräckligt litet relä som passar i övrigt!
Det är alltså en enda komponent som du kan koppla till vilket relä som helst (nåväl, nästan) för att få funktionen att bli av impulstyp!
Så då återstår det ju bara för dig att rota fram ett tillräckligt litet relä som passar i övrigt!
"36-179-66"
Skulle nog tro att han har lite ont om plats för en DIN-skena!
Skulle nog tro att han har lite ont om plats för en DIN-skena!