Sökningen fann 6 träffar
- 2 december 2009, 18:19:33
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
- Svar: 15
- Visningar: 2663
Re: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
Bemötte jag dig dåligt? Jag inledde en fråga, sedan blev det en annan besökare som ifrågasatte dig medans jag satt tyst och läste, avrunda med att den utpekade produkten var dyr samt frågade vad en ljussensor kallas... Men jag ber om ursäkt om det tolkades illa. Uppskattar dock tipset i lösningen ti...
- 1 december 2009, 20:30:59
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
- Svar: 15
- Visningar: 2663
Re: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
Jag tycker det är väldigt tråkigt att bli negativt bemött för att jag råkat fråga samma fråga i ett helt annat forum. Är förövrigt inte emot att bygga själv, och därför vände jag mig till elektronikinriktat forum och finna en bredare krets av folk med rätt inriktning och då få ett större utbud av fö...
- 1 december 2009, 20:11:11
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
- Svar: 15
- Visningar: 2663
Re: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
Det är ju klockrent! :D 1. Kan jag använda detta skymningsrelät måntro? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136254428 2. Var kan en vanlig mupp som jag fåtag på Siemensen måntro? 3. Säker på att man kan programmera den till att stegra mellan 30-100% ? 4. Är det hardcore nörd programmeri...
- 1 december 2009, 19:54:19
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
- Svar: 15
- Visningar: 2663
Re: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
Budget, nja, jag kan mycket väl tänka mig 2000kr klassen för något styrsystem som verkar seriöst. Fast de andra rörelsevakterna jag sett kostade ju 600kr styck så då efterlyste jag alternativa produkter vilket ingen kunde pekaut. Så 1500 för de Siemensprylen är okej, finns det billiga sensorer att f...
- 1 december 2009, 18:55:46
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
- Svar: 15
- Visningar: 2663
Re: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
DeeJayPA2's förslag lät enklast.. utan att veta vad förslaget ens åstankommer.. 
Siemens logo t.e.x med analog utgång... vad gör sådan?
Och den mjuka övergången från ena läget till andra - svårlöst?
Siemens logo t.e.x med analog utgång... vad gör sådan?
Och den mjuka övergången från ena läget till andra - svårlöst?
- 1 december 2009, 16:20:31
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
- Svar: 15
- Visningar: 2663
Hjälp: vill mixa ihop några funktioner för utebelysningen
Hej. Detta är mitt första inlägg här och får väl be om ursäkt ifall jag gör något fel i detta. Är trött på att det är kolsvart runt huset, så tänkte montera belysning under taket så väggarna lysesupp. Men varför nöja sig med det, jag vill ju att det ska bli lite fräckare än så. 1. ljussensor så den ...
