Sökningen fann 6 träffar

av QuFIT
16 november 2009, 22:52:47
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Svar: 28
Visningar: 3744

Re: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?

prototypen skrev:Och hur gammal hade du tänkt bli om du ska lära dig "ALLT"

Protte
Tillräckligt gammal ;)
av QuFIT
12 oktober 2009, 20:04:45
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Svar: 28
Visningar: 3744

Re: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?

Ska köra så det ryker ;) Ska bara lära mig "allt" först ;)
av QuFIT
7 oktober 2009, 22:24:13
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Svar: 28
Visningar: 3744

Re: "Att tänka på"

Okej :) Kan ha det i tankarna om man inte blir nöjd med det som man beställt :) Eller om man känner för ett till senare i tiden :)
av QuFIT
7 oktober 2009, 19:56:25
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Svar: 28
Visningar: 3744

Re: "Att tänka på"

Tack för alla svaren :) Blev faktist ett sådant här till slut: 69-853-29 Inte fått hem det ännu men det känns bra i magen så hoppas på att allt blir finemang :)
av QuFIT
3 oktober 2009, 19:03:50
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Svar: 28
Visningar: 3744

Re: "Att tänka på"

Enligt labrationen så ska jag köra 0,2A genom olika resistorer (1/8, 1/4, 1/2, 1,2,4 -W 100ohm) Så behöver ett som kräver mer än 15V ;) Vad menades med att aggregatet är linjärt? Ström och spänning går parallellt med varandra? Läste även databladet ripple var 5mV är väl ingenting? Men annars verkar ...
av QuFIT
3 oktober 2009, 16:57:04
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Svar: 28
Visningar: 3744

"Att tänka på" vid köp av labaggregat?

Hejsan :) Första inlägget då för mig. Är i princip helt görn på ämnet elektronik ;) Men if there is a will there is a way! Så jag har börjat mitt äventyr i form av en bok som heter "Elektronik Grundkurs" av Anders Gustavsson där de har som labration att "poffa" resistorer :P Så j...