Tillräckligt gammalprototypen skrev:Och hur gammal hade du tänkt bli om du ska lära dig "ALLT"
Protte
Sökningen fann 6 träffar
- 16 november 2009, 22:52:47
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- Svar: 28
- Visningar: 3709
Re: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- 12 oktober 2009, 20:04:45
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- Svar: 28
- Visningar: 3709
Re: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Ska köra så det ryker
Ska bara lära mig "allt" först 
- 7 oktober 2009, 22:24:13
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- Svar: 28
- Visningar: 3709
Re: "Att tänka på"
Okej
Kan ha det i tankarna om man inte blir nöjd med det som man beställt
Eller om man känner för ett till senare i tiden 
- 7 oktober 2009, 19:56:25
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- Svar: 28
- Visningar: 3709
Re: "Att tänka på"
Tack för alla svaren
Blev faktist ett sådant här till slut: 69-853-29 Inte fått hem det ännu men det känns bra i magen så hoppas på att allt blir finemang 
- 3 oktober 2009, 19:03:50
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- Svar: 28
- Visningar: 3709
Re: "Att tänka på"
Enligt labrationen så ska jag köra 0,2A genom olika resistorer (1/8, 1/4, 1/2, 1,2,4 -W 100ohm) Så behöver ett som kräver mer än 15V ;) Vad menades med att aggregatet är linjärt? Ström och spänning går parallellt med varandra? Läste även databladet ripple var 5mV är väl ingenting? Men annars verkar ...
- 3 oktober 2009, 16:57:04
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: "Att tänka på" vid köp av labaggregat?
- Svar: 28
- Visningar: 3709
"Att tänka på" vid köp av labaggregat?
Hejsan :) Första inlägget då för mig. Är i princip helt görn på ämnet elektronik ;) Men if there is a will there is a way! Så jag har börjat mitt äventyr i form av en bok som heter "Elektronik Grundkurs" av Anders Gustavsson där de har som labration att "poffa" resistorer :P Så j...
