Sökningen fann 5 träffar
- 21 december 2012, 06:48:30
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
- Svar: 6
- Visningar: 3092
Re: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
Den fungerar klanderfritt än så länge. Tempen vid kompressorn överstiger inte 27-28gr.
- 20 december 2012, 22:14:21
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
- Svar: 6
- Visningar: 3092
Re: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
Man skulle kunna tänka sig att startrelät inte gör vad det ska emellanåt. Utan startrelä startar inte kompressorn utan står och värmer sig tills överhettningsskyddet löser ut, kompressorn kallnar lite, försöker starta igen, löser ut.... Vet inte om det används PTC-start fortfarande men är det en PT...
- 18 december 2012, 19:15:33
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
- Svar: 6
- Visningar: 3092
Re: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
Nu när frysen funkar som den ska (den lägger väl dock av snart igen) så går kompressorn ett tag för att sedan stängas av ett tag och sedan startar den igen - som jag antar att den ska fungera. Dock är ventilationen bakom skåpet minimal. Det är istortsett tätt på sidorna och ovan skåpet så det finns ...
- 18 december 2012, 11:59:50
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
- Svar: 6
- Visningar: 3092
Re: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
Pratade med en servicetekniker precis som gissade på överhettningsskyddet i kompressorn, det innebär isf byte av kompressor vilket jag inte är så sugen på.
- 18 december 2012, 10:41:04
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
- Svar: 6
- Visningar: 3092
GRAM FS320 frys ger ingen kyla med jämna mellanrum
Detta började för ett par veckor sedan, frysen ger ingen kyla och efter några timmar är det plusgrader i skåpet. Kompressorn går då inte och det krävs att jag stänger av frysen i 20-30minuter för att kunna starta kompressorn igen. Då tar det en till två timmar att gå från några plusgrader ned till -...
