Sida 1 av 1

Hjälp med att ändra en styrsignal

Postat: 5 januari 2013, 13:18:54
av pato
Hej! Jag är ny här på forumet!
Problemet jag har är att Lock Upén (låsning av konvertern) på automaten
till en Chrysler åker ur och i vid 80-90km/h när gaspedalen rörs det minsta!
TCM (Transmission Modul Control) får en signal från gaspedalen, om jag kan sänka den
med 10% så räknar jag med att LU ligger kvar vid en liten farthöjning!
Hur skulle ett sådant kopplingsschema kunna se ut?
pato

Re: Hjälp med att ändra en styrsignal

Postat: 5 januari 2013, 14:38:28
av Sparkz
Det beror väldigt mycket på hur signalen ser ut. Volvo t ex har både en analog signal 0-10 V (eller var det 0-5?) och en PWM-signal ut från själva pedalen. Den ena som "master" och den andra som säkerhet. Sen går den från motorstyrenheten till andra styrenheter via CAN, och där kommer man ju inte åt den.

Vad är det för årsmodell på bilen?

Re: Hjälp med att ändra en styrsignal

Postat: 5 januari 2013, 14:46:11
av pato
Det gäller en Voyager 2.8CRD 2005.