problem med lodestarpasta i dispenser
Postat: 17 augusti 2012, 00:32:01
Nån som testat lodestar pastan från DX och fått den att fungera med dispenser?
har testat själv lite med min SP982 dispenser från mrmister-samköpet och pastan är lite för tjock så den fastnar dåligt på PCB:t, går inte heller så bra att få ut genom tunn nål. Går bättre när jag spär ut med lite fluss-pasta, men det blir lite mer svårkontrollerat och rätt många 0603-komponenter ställer sig på högkant. (bakar korten i en T-962, även den från samköpet)
nån som har fått lodestarpastan att fungera bra? blandar ni i extra fluss? hur vilken sort och hur mycket? vilken nåltjocklek osv?
har testat själv lite med min SP982 dispenser från mrmister-samköpet och pastan är lite för tjock så den fastnar dåligt på PCB:t, går inte heller så bra att få ut genom tunn nål. Går bättre när jag spär ut med lite fluss-pasta, men det blir lite mer svårkontrollerat och rätt många 0603-komponenter ställer sig på högkant. (bakar korten i en T-962, även den från samköpet)
nån som har fått lodestarpastan att fungera bra? blandar ni i extra fluss? hur vilken sort och hur mycket? vilken nåltjocklek osv?