induktansbrytare
Postat: 17 augusti 2009, 14:19:15
Tänkta använda en induktansbrytare (heter dem så?, dem där man touchar på en metallyta) i ett bygge. Men har några frågor.
1. Går det att känna av hur länge man trycker? (för att ha två funktioner baserat på tid)
1b. Om ovan inte går, skulle det gå att använda dubbelklick eller måste den ladda upp en konding eller liknande (på min skärm tar det ca. 2sec innan jag kan trycka igen men det kanske har med mjukvaran att göra)
2. Hur bygger man en sån? Har letat efter lite scheman och det brukar inte vara mycket gemensamt förutom en komparator(stavning?) Nån som har något schema?
1. Går det att känna av hur länge man trycker? (för att ha två funktioner baserat på tid)
1b. Om ovan inte går, skulle det gå att använda dubbelklick eller måste den ladda upp en konding eller liknande (på min skärm tar det ca. 2sec innan jag kan trycka igen men det kanske har med mjukvaran att göra)
2. Hur bygger man en sån? Har letat efter lite scheman och det brukar inte vara mycket gemensamt förutom en komparator(stavning?) Nån som har något schema?