Fantommatning av videokamera
Postat: 5 juli 2009, 12:26:36
Jag har en liten backkamera (pal, komposit) som skall sitta i änden på en 30-40 meter lång kabel. Kabeln i fråga är en RG-62 coax och har därför bara två ledare. Ström tas från ett bilbatteri, och kameran vill ha 12V (ca 100mA). Hur gör man för att skicka spänning och videosignal över samma tvåledare?
Såg Fullmoons försäljningtråd av en grukna som gjorde något liknande. http://elektronikforumet.com/forum/view ... ng#p470680
Tyvärr verkar den vara gjord för 24V plus att jag inte vet vad jag skall sätta i "kameraänden"
Såg Fullmoons försäljningtråd av en grukna som gjorde något liknande. http://elektronikforumet.com/forum/view ... ng#p470680
Tyvärr verkar den vara gjord för 24V plus att jag inte vet vad jag skall sätta i "kameraänden"