Sida 4 av 4

Re: Rejält inslag om tillgång till internet i hela landet i

Postat: 18 april 2015, 13:21:50
av maDa
Problemet tycker jag är att hyfsat pålitliga 2-8Mbps ADSL anslutningar byts ut till 0,3-22Mbps 3G/4G anslutningar med mycket snäva trafiktak.

Men det är en guldgruva för leverantörerna, de tänker inte göra om samma misstag igen denna gången (flatrate)

Re: Rejält inslag om tillgång till internet i hela landet i

Postat: 18 april 2015, 13:29:09
av qx5
Hoppas någon hittar på något som gör att flatrate återtar sin position.

Re: Rejält inslag om tillgång till internet i hela landet i

Postat: 18 april 2015, 15:16:55
av Glenn
Dessutom, när tele2 ringde mej och sa att dom just hade skruvat upp en 4G-mast och ville att jag skulle testa, och erbjöd mej att låna deras modem gratis i några veckor för att testa så frågade jag SPECIFIKT flera gånger om det var trafiktak, svaret var nej, när jag väl fick grejerna så stod det redan på en lapp som medföljde att det var trafiktak..

Re: Rejält inslag om tillgång till internet i hela landet i

Postat: 18 april 2015, 15:37:34
av qx5
Kanske lite som.. Fabeln om telefonbolaget och konsumenten.. :D

Telefonbolaget sa att inget trafikpott fanns men klämde ändå dit en. När konsumenten frågade varför så sade bolaget att det bara var i dess natur och att det inte kunde hjälpa det.. ;)

Re: Rejält inslag om tillgång till internet i hela landet i

Postat: 18 april 2015, 20:26:21
av danei
Glenn: Jag har också råkat ur för en sådan säljare. Om jag haft inspelning på samtalet skulle jag nog tecknat det bara för att bråka med dem. Säljaren i fråga kollade till och med upp saken och hävdade fortfarande att det inte fans något tak.

Re: Rejält inslag om tillgång till internet i hela landet i

Postat: 19 april 2015, 01:42:47
av Glenn
@dannei: Jag råkade ju ut för det där med comhem en gång (innan vi fick fiber till lägenheten körde vi comhem via kabeltv) när nån säljare ringde upp och ville att jag skulle byta från mitt 24Mbit-abb till ett annat 24Mbit till lägre pris, jag frågade specifikt flera gånger om allt annat var precis likadant som innan, och fick svaret att det nya abonnemanget var IDENTISKT med det jag hade, det var bara ett lägre pris och så fick jag låsa mej på 12mån.

Fine, jag sa ja, och sen märkte jag plötsligt att jag bara hade 1Mbit upp istället för 10Mbit upp som jag hade haft innan, varvid jag ringde till comhem och klagade, och fick prata med en EXTREMT otrevlig ung tjej som bara konstaterade att "nu är det såhär" och när jag stod på mej ifrågasatte hon att jag verkligen behövde 10Mbit upp "det gör inte dom flesta!!!" varvid jag sa att jo, det finns en anledning att jag betalat extra för att få 10Mbit upp de senaste tre åren, jag hävdade ju att dom lovat att det skulle vara identiskt, och nu fick dom fixa det, hon sa att "Nej, nu är det såhär, du får nlöja dej med det, eller betala 200kr(?) extra i månaden", jag sa att NEJ, så är det INTE och ville prata med hennes chef och fick svaret "Nej, det får du inte, för jag har redan pratat med honnom" och "Det är ingen ide, han tycker ändå som jag!", dessutom sa hon rakt ut att hon trodde att jag ljög när jag påstod att jag blivit lovad det jag blivit lovad.. Flera samtal med den otrevliga tjejen (fick man tag i nån annan kopplades man till henne "för hon har hand om caset") slutade i att hon kastade på luren i örat på mej dessutom, och förutom att jag inte fick prata med hennes chef så vägrade hon att ens berättat vad han hette "för då kan du ju ringa växeln och bli kopplad dit".. ja, exakt det jag ville göra.

..Dte löste sej ju iofs efter ett tips från en kollega, jag ringde upp comhems växel, bad att få prata med "kundrelationer" och blev kopplad till en trevlig tant som satt och lyssnade på hela min story, sa att hon skulle kolla upp det hela och återkomma. Efter ett par timmar ringde hon och bad om ursäkt för att jag hade fått ett så dåligt bemötande, så ska det ju inte gå till, och sen sa hon typ "Tyvärr kan jag inte lösa det så du får det priset du blev lovad, det går inte att lägga in i systemet" Varvid jag bröjade säga nåt och hon avbröt mej "Vänta, jag har en annan lösning, vi uppgraderar ditt abonnemang till 24/10, och sedan kostar det enl ordinarie prislista, MEN jag krediterar dig merkostnaden.. det är bara ett problem
Jaha, vaddå sa jag, och hon förklarade att hon inte kunde lägga in krediteringen på varje faktura, men hon kunde kreditera mej hela beloppet som en engångspost, som sedan mina fakturor drogs ifrån, så jag skulle få nollfakturor några månader, och sen betala fullt, men summan blev densamma, det funkade fint för mej, och hon fixade, hon nollade även de två senaste fakturorna helt pga allt strul :)

..Jag HOPPAS att dom spelade in alla samtal, och att det hon gjorde när hon skulle kolla upp och återkomma var att lyssna på dessa inspelningar, gjorde hon det tror jag knappt att tjejen på kundservice jobbade kvar efter det, hon lär ju iaf ha blivit tagen ordentligt i örat av nån chef..

Hmm, lite off topic kanske..