Sida 3 av 3
Postat: 23 oktober 2006, 20:11:25
av 13th.Marine
själv så ligger mitt centrallås alltid aktivt, är det låst så är tråd 1 12V och tråd 2 0V, är det upplåst så är det tvärt om.
Så där borde ju gå kontant ström igenom spolarna i låsen.
Postat: 23 oktober 2006, 21:48:22
av vfr
Det kan sitta någon form av mekanisk ändlägesbrytare i låsmotorn. Annrs tror jag inte batteriet hade räckt så länge...
Postat: 23 oktober 2006, 22:56:21
av 13th.Marine
Jo det är sant,
dock måste centrallåsrelät dra lite eftersom där sitter 2 relän som "känner av" vilket läge förardörrslåset har och skickar detta ut till de resterande dörrarna med en viss förskjutning.
Menmen jag har inte blivit drabbad av det =)
Postat: 24 oktober 2006, 02:01:42
av Biker
På motorcykeln har ja ingen kick o desutom är det skönt me lite backupp vintertid.
Huvudaccen är på 14ah.
Satte två 2,9aH tätade blyaccar, dubbla 30A specade reläen som, drivs av reserkraften krfatiga 8mm kablar till huvudaccen- drog fram styrreläsignal till fronten.
Lösningen måste manuellt då och då kopplas in på systemet för att laddas.
Tänkte slänga på en diod så¨man har automatisk underhålls laddning.
Ganska idiotsäkert - ännu idiotsäkrare är att ha en huvuvbvrytare mellan.
Mc går att starta efter extrem djupurladdning ned till 8v efter man slagit på reservkraften och väntat nån minut - vid normlare urladdningar ned till 10v har man uppstarts möjlighet direkt.