Re: Vilket verktyg behövs för dessa filer? .sch, bom.xls, .p
Postat: 12 september 2014, 10:32:31
Galvanisk isolation krävs definitivt även på 38400 ingången, för annars så krävs att du absolut INTE gör ens ett ögonblicks fel någon annanstans för då går något sönder.
C terminalen är jätteviktig då den garanterar att det inte finns en common mode spänning som gör att A och B ingången inte skall kunna komma utanför sina tillåtna arbetsområden.
RS422 eller RS485 spelar inte så stor roll egentligen, RS485 är lite "bättre" men i stort sett samma sak i detta avseende.
Själva definitionen på allt som kopplas till NMEA0183 och IEC61162-1 och -2 är att att alla ingångar skall vara galvaniskt åtskilda och att utgångar INTE behöver vara (men får vara) galvaniskt åtskilda från matningsspänningen.
http://qe.se/products-2/small-interfaces/5n1/
Mer information än så lär du inte få på hur den är gjord invändigt, men den uppfyller och certifierad för hela NMEA0183 samt IEC61162-1 och IEC61162-2.
Men tro mig, den gör det du vill och är certifierad för kommersiellt fartygsbruk ända upp tom passagerarfartyg, oljetankers mm.
Vill du ha mera information så titta på http://qe.se/contact-2 e-posta eller ring med dina frågor så kommer du att få svar tämligen omgående är min erfarenhet.
C terminalen är jätteviktig då den garanterar att det inte finns en common mode spänning som gör att A och B ingången inte skall kunna komma utanför sina tillåtna arbetsområden.
RS422 eller RS485 spelar inte så stor roll egentligen, RS485 är lite "bättre" men i stort sett samma sak i detta avseende.
Själva definitionen på allt som kopplas till NMEA0183 och IEC61162-1 och -2 är att att alla ingångar skall vara galvaniskt åtskilda och att utgångar INTE behöver vara (men får vara) galvaniskt åtskilda från matningsspänningen.
http://qe.se/products-2/small-interfaces/5n1/
Mer information än så lär du inte få på hur den är gjord invändigt, men den uppfyller och certifierad för hela NMEA0183 samt IEC61162-1 och IEC61162-2.
Men tro mig, den gör det du vill och är certifierad för kommersiellt fartygsbruk ända upp tom passagerarfartyg, oljetankers mm.
Vill du ha mera information så titta på http://qe.se/contact-2 e-posta eller ring med dina frågor så kommer du att få svar tämligen omgående är min erfarenhet.