Sida 2 av 2

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 22 februari 2012, 22:16:38
av Noxin
mangaloranga skrev:Bra tips!

Ska kolla upp det där med Yamaha grejerna...

//Mange
Spinnin Wheel har säkert YPVS-servon i sina gömmor.

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 22 februari 2012, 23:40:49
av Glenn
Jag tänkte iofs på hela porten, men det var nog inte det som menades nej.

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 23 februari 2012, 00:05:20
av BEEP

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 13 mars 2012, 01:00:58
av Eugene
Glenn skrev:fast en tvåtakts 350 genererar nog en del mindre avgasmängd än en raggar-v8 :)
Pontiacs vassare "Raggar-v8:or" hade styrning av avgasportarna redan 1969.
Funktionellt och driftsäkert.
:)

http://www.waldronexhaust.com/drivercon ... xhaust.htm

M.V.H.
Eugene

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 13 mars 2012, 09:21:21
av Glenn
Mjae, det är väl iofs inte riktigtv samma sak, det fanns hojar som hade ett manuellt spjäll på avgasröret där man öppnade rakt ut också om man skulle köra fort :)

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 13 mars 2012, 10:15:28
av Eugene
Jag tänkte mest på att du har en Chevelle-71.
Pontiac GTO använder sig av likadant avgassystem på sina modeller, de tillhör ju båda de s.k. A-karosserna från GM.
Det gör att det är bara att bulta på.

Men då är det ju bara vacumstyrt, förstås...

M.V.H.
Eugene

Re: Styrning av avgasportar

Postat: 13 mars 2012, 19:56:27
av gOry
Kanske lite ovanliga delar.. Avasrörsventilen på BMW finns väl på varenda skrot landet runt.... Och efter som den sitter efter sista ljuddämparen synlig så är den även väldigt lätt att demontera. Även den vacuumstyrd men jag tror inte man ska ha något annat under en bil. Speciellt inte något känsligt rc-servo.
Men på vacuumslangen kan man sätta en solenoidventil så de går att styra, vilket även den finns att hitta på BMW :)