Sida 2 av 2

Re: kopplingsschema Nätagg

Postat: 23 augusti 2009, 14:52:18
av xxargs
Se också till att ha motsvarande kabelländer och dimension mellan batteriet och slutsteg som ett normal installation har - skulle tro att det är just kablarna som står för största resistansen i hela bilbygget och den guldpläterade feta säkringen ger en halv gånger resistans till och är detta tillsammans som är den begränsade faktorn - inte batteriets/laddare/bilgeneratorns inre resistans som många här verkar anta.

Re: kopplingsschema Nätagg

Postat: 23 augusti 2009, 15:00:47
av Gurre
haha får limma upp den på väggen närmare 5meter kabel 32m2. Nej man jag förstår hur du menar, ska börja rota fram sakerna bara :P

Re: kopplingsschema Nätagg

Postat: 23 augusti 2009, 16:31:16
av bearing

Re: kopplingsschema Nätagg

Postat: 23 augusti 2009, 16:41:57
av Andy
Den är ju hyfsad i måtten, de fysiska alltså!
Men hur reagerar den på strömstötar upp mot 3 – 400A?
Jag tror att den löser då.