Sida 2 av 2
Postat: 2 november 2008, 21:53:19
av vfr
danei skrev:Halvljuset lyser inte när man kör på helljus. Så någon annan punkt kanske är bättre.
Det beror helt på vilken bil det handlar om! Många moderna bilar låter halvljuset vara på även när man tänder heljuset. Har man xenon så är det ofta bara dumt att hålla på och tända och släcka. Även min gamla 9000 hade separata lampor (H1 tror jag) och släckte aldrig halvljuslamporna.
Postat: 2 november 2008, 22:11:14
av MadModder
Nä det är väl främst de med H4 där bara en av glödtrådarna bör vara tända samtidigt som halvljuset släcks på.
Dels blir ju annars glaset väldigt varmt av 115W, och dels är den gemensamma kabeln till en sådan strålkastarkontakt inte dimensionerad för 10A.
Postat: 2 november 2008, 22:15:55
av Mindmapper
Nerre skrev:Ja men som sagt var, varför inte låta skiten blinka hela tiden? Tjuvarna lär ju inte se att den blinkar när man kör ändå.
Inte så roligt vid mörkerkörning att ha ett blinkande rödlyse i mörkret!
Postat: 2 november 2008, 22:17:57
av MadModder
Men varsel/parkeringsljusen då?
Vad jag sett är de alltid på oavsett vilken annan belysning man väljer att ha på.
Postat: 2 november 2008, 23:55:36
av Stuggi
Jeps, tror det får bli dem...
Dock lär det inte vara nåt större problem att hitta nån plats att koppla in säg på, bilen är en VW bubbla med elsystem alá moi, så de e redan ganska "custom"... ^^
Postat: 3 november 2008, 07:35:38
av Nerre
Mindmapper skrev:
Inte så roligt vid mörkerkörning att ha ett blinkande rödlyse i mörkret!
Ok, jag trodde ju att lysdioden skulle lysa utåt. Vad är vitsen med att den skall lysa in i kupen?
Postat: 3 november 2008, 10:26:57
av Mindmapper
Även om den pekar utåt riskerar du att få reflexer i snö, dimma, fönster, lack och säkert även i mörkret självt. Beror naturligtvis på hur du riktar och skärmar. Enklaste sättet är nog att slå av när det inte behövs någon blink.