Sida 2 av 2

Postat: 27 mars 2007, 21:37:14
av Chribbe76
Om motorn slukar för mycket ström för att det ska vara rimligt att lösa problemet med kondingar kan man låta matningen till logiken ligga bakom en diod med några mindre kondingar nära logik-matningen, då kan logiken leva en stund även om matningen utanför blir kortsluten.
Tyvärr ger dioder spänningsfall men det borde inte påverka funktionen i din krets.

Postat: 27 mars 2007, 21:42:16
av peter555
Jag var tydligen lite förvirrad, den här bryggan var lite mer avancerad än de som jag tänkte på. Beklagar förvirringen.

Postat: 28 mars 2007, 10:03:37
av squiz3r
Den motorn drar väll runt 10A och en sån H-brygga klara väll 3A ?!?! Eller har jag fel för mig?

//Daniel A

Postat: 28 mars 2007, 14:54:14
av tusse
Du har väl inga ingångar till kretsen som "hänger i luften" dom måste kopplas in atingen plus eller minus.

Postat: 28 mars 2007, 15:32:08
av Tengil
Jag har nu särat på strömförsörjningen mellan kretsen och motorn. Alla störningar försvann och nu fungerar det ungefär som förväntat (även om jag kanske inte har hittat en riktigt optimal frekvens på PWM'en ännu). Däremot blir H-kretsen fortfarande oerhört varm! :? Jag satt faktiskt o funderade på det där med att drivkretsen bara pallar med 3A. Den klarar dock av 6A som "peak-ström". Jag tycker det verkar väldigt lite för en motor. Jag mätte att motorn drar ca 1.8 - 2.0 A utan någon belastning, så det borde inte vara det som är anledningen till att drivkretsen blir så varm...?

Kanske är det bättre att byta drivkrets eller bygga en egen H-brygga?

Postat: 28 mars 2007, 16:54:24
av squiz3r
Om du inte har någon kylfäns på den så blir den så värm, mina börjar bli värma vid ca. 0,5A konstant.

//Daniel A