Sida 2 av 2

Postat: 5 mars 2007, 16:35:47
av GrodanB
Dessa fungerar...

Dock är det inte så himla trivialt när ett fordon rullar ;) (Men har man MYCKET info om fordonet kan man kompensera/filtrera det mesta :) )

Postat: 5 mars 2007, 17:34:31
av RasmusB
Tycker fortfarande att den existerande lösningen ser både smart och enkel ut... okej att själva sensorerna kanske är känsliga eller nåt, men det kan man ju alltid göra något åt :)

Postat: 5 mars 2007, 18:20:31
av Henrik
Tycker fortfarande den existerande lösningen ser både dyr och skör ut :)

Haha, några riktigt sköna idéer måste jag säga.. Lastcell hade jag aldrig kommit på själv;
Varför inte mäta ringtrycket, blir ju vanligare och vanligare som extrautrustning. Två flugor på smällen - lutningssensor alternativt punka-indikator. Undra om värmeskillnaden fram/bak är något att ta hänsyn till? Hur stor kan skillnaden bli..?

Postat: 5 mars 2007, 18:30:45
av v-g
Ett vattenpass som man läser av optiskt vid start kanske?

Postat: 5 mars 2007, 18:53:06
av Micke_s
En vikt och en potentiometer/vinkelgivare.
Man får se till att den inte självsvänger bara.

Postat: 5 mars 2007, 21:08:49
av grym
jag tror mest på dennis förslag med ultraljud

Postat: 5 mars 2007, 22:35:34
av Mindmapper
Ultraljud är smidigt, om det inte vore för miljöaspekterna hade jag också satsat på dessa.

Istället funderar jag om inte RDX* magnetfältlösning är bäst. Frågetecknen är långtidsstabilitet! Nedsmutsning bör väl vara ett vara ett mindre problem eller ........ ?