Seriell

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Hanspettersson
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 augusti 2003, 23:35:49

Seriell

Inlägg av Hanspettersson »

Undrar var man kan köpa ett seriellt kort till en HD44780 display så att man kan köra med ett I/O.
Användarvisningsbild
rickeboy
Inlägg: 678
Blev medlem: 13 augusti 2003, 09:12:17
Ort: Göteborg / Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av rickeboy »

www.seetron.com
www.crystalfontz.com (har för mig dem har det såna iaf...)

Annars gör du ett eget med en PIC... många gånger lättare och biligare... om du inte vill lägga ut pengarna på PICen är det ju bara att beställa samples från microchips hemsida... Netbear har en prototyp som är MKT bra och antagligen kommer funka perfekt... jag försöker bistå honom med så mkt hjälp som möjligt för att själv kunna använda den nämligen... du kan ju senda honom ett PM eller mail...

//Rille
netbear
Inlägg: 116
Blev medlem: 27 maj 2003, 21:52:29
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av netbear »

Hej

Som rickeboy säger så har jag byggt ett seriellt interface. Det finns lite info om det på min hemsida www.net-bear.com. Min version har även en digitaltemperaturgivare men det är bara att strunta i den. Det ska fungera lika bra utan.

Jag kommer så småningom att lägga upp kopplingsschema m.m. men jag har inte hunnit rita av kretsen än. Den finns i dagsläget bara på min experimentplatta (men den fungerar dock). Använder den för tillfället till datorn och har skrivit ett xmms plugin som fungerar utmärkt. Den är byggd för en 2*16 tecken stor lcd men med små förändringar i koden till pic16f84 så ska den gå att använda till de flesta lcder av typen hd44780 eller liknande.

/Björn
Senast redigerad av netbear 21 augusti 2003, 22:11:46, redigerad totalt 1 gång.
Hanspettersson
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 augusti 2003, 23:35:49

Köpa

Inlägg av Hanspettersson »

Jag vill helst köpa ett färdigt
Användarvisningsbild
Raceman
Inlägg: 122
Blev medlem: 30 augusti 2003, 15:16:09

Inlägg av Raceman »

Här finns mer info om någon är intresserad.
Såg att något nämndes om HD44780. :)

http://www.eelkevisser.nl/anytacho.htm

Mvh Tony
Skriv svar