mrfrenzy skrev:Nu har du blandat ihop begreppen Roger. Det är asbest som fastnar i alveolerna, inte glasfiber. Tvärtom stöter kroppen bort glasfibrerna ur lungan.
http://www.toolboxtopics.com/Gen%20Indu ... Hazard.htm
Because fiberglass breaks across the fiber to form tiny fragments, the tissue response is very different when these particles are inhaled. When fiberglass fragments are inhaled and deposited in the small air sacs of the lung, the alveoli do not close up and trap the particles. The particles are expelled from the alveoli and there is a rapid clearance of fiberglass dust particles from the lungs.
Hej mrfrenzy!
Jag tog precis bort mitt PS för jag har skämts över det.
Jag menar, hela grejen tappade rimliga proportioner.
Fast det är intressant att höra dig och din text förklara att jag hade fel.
Sen kan jag återigen meddela att jag inte platsar i Mensa, direkt
Kan ni gissa hur jag använde borsten?
Jo, jag vred ut c.a 0,5cm(!) borste innan jag borstade på röret
Det är ungefär lika korkat som att försöka använda en stiftpenna med 0,5cm blyerts ute
Det är klart det då blir stora moment på fibrerna så att borsten fäller, eller hur?
Nu kommer jag ta tillbaks borsten ur runda arkivet och aldrig använda mer än 1mm borste.
Då är jag nämligen övertygad om att den inte fäller alls (lika mycket).
För den var bra, den tog ordentligt på oxiden.
Slutligen ber jag om ursäkt för att detta skenade i väg likt katastroftänk.
MVH/Roger
PS
Jag började kvällen med att direkt ta bort det jag skämdes för utan att läsa vad som hänt. Sen när jag såg ditt trevliga svar ville jag skriva tillbaks det men det fanns inte kvar "i musen"