Sida 1 av 2
LG TV LG 55LB870V
Postat: 26 juni 2016, 16:39:30
av zorro_66
Nu har nästa tv givit upp
Det är en LCD LG 55LB870V-ZA
Serienr:409WRLPNT272
När man trycker igång den på fjärren så klickar det något relä 3 gånger i tvn men bilden för blir svart
i början så lyckades man få igång den genom att dra ur nätsladden och den fick vila en tid
sedan funkade den perfekt igen tills man skulle starta den igen .
Kan det vara värt att lämna in den jag har sökt servicemanual på nätet utan resultat
den är ca 2 år gammal.
Är det någon här som har något tips kanske

Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 26 juni 2016, 19:45:52
av Kilroys
Plocka fram ditt kvitto och kontrollera hur länge du har haft apparaten.
Under 2 år kommer LG hem till dig och fixar apparaten
http://www.lg.com/se/products/documents/tv/nordiska.pdf
Över 2 år kan du åberopa 3 års reklamationsrätt.
Ta kontakt med en auktoriserad LG verkstad så kommer dom att hjälpa dig.
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 26 juni 2016, 20:01:07
av zorro_66
ok tack det ska jag kolla direkt

Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 27 juni 2016, 11:06:40
av adent
Skulle det vara så att garantin är rökt så finns det några andra modeller med liknande symptom här:
Låter som det kan vara kondingar eller omlödning:
http://www.leifline.com/reptips/LCD_PLA ... PLASMA.htm
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 27 juni 2016, 11:42:50
av breflabb
Mycket ovanligt med lödfel och kondensatorer på en så pass ny TV
Nätdel eller moderkort är det oftast som krånglar.
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 27 juni 2016, 11:50:00
av zorro_66
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 27 juni 2016, 13:17:12
av breflabb
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 27 juni 2016, 22:05:36
av zorro_66
Service killen ringde idag kommer på Onsdag

Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 1 juli 2016, 13:16:57
av zorro_66
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 2 juli 2016, 17:15:48
av breflabb
Man skall alltid spara sina kvitton i TRE ÅR
Tyvärr är det alldeles för många som inte gör det
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 2 juli 2016, 19:16:39
av mrfrenzy
Går också lösa med kontoutdrag från kortet i de flesta fall.
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 2 juli 2016, 19:52:05
av Danny
Många butiker har det även sparat i sina datasystem.
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 3 juli 2016, 06:08:12
av Henry
Har dock varit med om mer än ett företag under årens lopp där konversationen är i princip exakt likadan varje gång:
Jag: min vara funkar inte som den skall och det är lite drygt 2 år sedan jag köpte den hos er kan jag få en reklamtionsblankett av er?
Generic företag: Det är bara ett års garanti på din vara så det är inget vi kan göra något åt, däremot har vi X auktoriserade serviceföretag du kan lämna in den hos (som förstås är svindyra).
Jag: Som konsument har jag 3 års reklamationsrätt på en vara men jag måste bevisa att felet varit där från början vilket inte är några problem med tanke på vad som är fel.
Generic företag: "tyst ett antal sekunder" vi skickar dig en blankett som du kan fylla i vad som är problemet med din vara och så skickar du den till den till X serviceverkstad och stämmer felet så repareras den utan kostnad.
Garantigrejer gör de allt de kan för att hålla käft om.
Jävla företag.

Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 3 juli 2016, 07:48:26
av Kilroys
Det finns alltid 3 års reklamationsrätt.
Detta började gälla från 2005,
det sades då att det skulle gälla ursprungsfel,
fel som har funnits från början.
Så var det de första åren, men eftersom alla reklamationer först skulle
godkännas av resp. leverantör blev arbetet med reklamerade apparater långa.
Rep. tiderna blev långa, kunderna irriterade över att behöva vänta, så numera är
det betydligt enklare att reklamera sin tv apparat.
Leta fram ditt kvitto och se hur gammal apparaten är.
Tag kontakt med en auktoriserad verkstad och åberopa 3 års reklamation, de har erfarenhet
och kommer att hjälpa dig.
Re: LG TV LG 55LB870V
Postat: 3 juli 2016, 13:52:29
av breflabb
Henry: Du har så jävla rätt,på pricken. Det finns alldeles för många EXPERTER
Som uttalar sig utan förankring i verkligheten. Försök o få någonting gjort
Hos Elgiganten utan kvitto,jag menar kvitto inte kontoutdrag eller liknande.
Jag har haft äldre människor hos mig som har gråtit av ilska och besvikelse hur dom har
Blivit behandlade hos våra stora kedjor,dom får ingen hjälp.Är varan dessutom
Äldre än ETT år då påpekar dom bara "läs på kvittot,du ser väl att det står ett års garanti"
Och dom vägrar ta emot eller hjälpa.Detta har inträffat inte bara en gång.
Jag är med i branschen och i 40 År o har god insyn hur det fungerar i VERKLIGHETEN