Jag har sugit på ett projekt som jag inte tycker borde vara så avancerat egentligen, men eftersom mojängen ska kopplas in till en del utrustning som är dyr så vill jag gärna bolla lite idéer.
Tycker nog att jag har grundläggande kunskaper inom lödning och småelektronik, men är långt ifrån att vara något geni så jag reserverar mig redan från för eventuella tankefel

Det jag tänker mig är en splitter som den här fast med med fyra stycken ingångar som jag vill koppla till två stycken utgångar.
Ingångarna (RJ-10) består av:
1. Koppling till IP-telefon (headsetport)
2. Koppling till en sorts USB-ljudomvandlare. Jag har provat att koppla just denna direkt till det trådlösa telefonheadset jag ska använda utan att elda upp något så omvandlaren verkar ge samma signal som headsetporten på IP-telefonen
3. Koppling till RJ-10 --> 2x 3.5 mm honor för vidare inkoppling i linje in/ut i dator
4. Reservport, här hamnar troligtvis en ljudomvandlare till enligt punkt 2 om jag får tag i en.
Utgångar (RJ-10):
1. Port för att koppla in trådlöst headset
2. Port för att koppla in trådat headset eller extra, trådlöst headset
Eventuellt ska det även till strömbrytare för att välja bort de källor man inte vill lyssna/prata på för tillfället.
Har även bifogat en skiss på hur jag tänkt mig det hela.
Min stora fundering är om jag behöver placera in dioder i den här kretsen för att signalerna inte ska sticka iväg åt fel håll, d.v.s från en ingångskälla till en annan?
Tacksam för alla tips och idéer kring detta. Håller tummarna för att det är genomförbart överhuvud taget.