Eclipse, samexistera

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26175
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Eclipse, samexistera

Inlägg av Icecap »

Är det jag som är dum eller ska det vara fullt möjligt att ha en Eclipsa-installation med t.ex. Android SDK installerat och sedan lägga till t.ex. GNU GCC? Det ska väl gå att ha olika typer projekt i samma Workspace-mapp? Alltså Android och (i mitt fall) RX210 - såklart med olika namn.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Eclipse, samexistera

Inlägg av lillahuset »

Med Eclipse vet man aldrig. Jag har (motvilligt) kört mycket Eclipse och tycker det har ett passande namn. :)

Kan man inte ange "toolchain" per projekt? Jag har aldrig haft anledning att testa.

Slog mig precis att jag har läst om det. Om jag minns rätt så är risken stor att det blir rörigt om man inte tänker sig för. Jag ska försöka hitta en länk där jag läste hur man ska göra för att slippa gråt och tandagnisslan. Förhoppningsvis ikväll, annars imorgon.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Eclipse, samexistera

Inlägg av lillahuset »

Jag började med att "slösöka" lite på nätet. Hittade inte. :cry:
Fram med laptopen och rota runt. Efter ett antal om och men hittade jag det (gudskelov, nu sparat i fil): https://gnuarmeclipse.github.io/

Det har med ARM att göra men här: https://gnuarmeclipse.github.io/toolchain/path/ finns information som borde vara användbart även med andra processorer.

Lycka till!
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26175
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Eclipse, samexistera

Inlägg av Icecap »

Tack. Det känns inte som att jag orkar våga helt enkelt. Får väl se om jag kan trycka Android SDK in på en Linux-burk istället.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Eclipse, samexistera

Inlägg av lillahuset »

Jo det brukar ju vara bra för sinnesfriden. :D
Har du testat VirtualBox? Väldigt praktiskt.
superx
Inlägg: 1127
Blev medlem: 19 juni 2012, 23:28:16
Ort: Linköping

Re: Eclipse, samexistera

Inlägg av superx »

Jag kör VMware av just den anledningen. En virtuell dator per DSP-projekt.
Skriv svar