Blev ett långt inlägg detta men så var det också en riktigt svår fråga tydligen...
Ja det står ju ""låsning av mätvärde, registrering av max/min avläsningar för ström och spänning"" i biltemas beskrivning, vilket jag naivt trodde gällde både lik/växel då inte enbart växelström
men sen efter att ha läst manualen så är det bara beskrivit för växelström/spänning punkt f-e som du säger Castor
Det indikerar ju klart att det bara gäller växelström/spänning då annars hade de nog haft med punkt f-e under likström med, bara en rad text extra ju
Jag provade ändå peakknappen för likström men det bara blinkade konstigt och jag kunde inte få det att fungera trots åtskilliga försök, så jag ville ha reda på vad som egentligen gällde och mailade biltemas support, där deras best and brightest huserar, som sig bör
Efter 2 veckor utan svar så fick jag maila igen och påminna dem, de ursäktade sig och skulle kontakta leverantören
Efter ytterliggare 1 månad så mailade jag igen och undrade hur det gick
när jag väntat 1 månad och 3 veckor på svar från biltema så fick jag beskedet nedan att det skulle gå o mäta på likström
""Tyvärr är det så att det inte står i manualen men knappen fungerar på samma sätt om man trycker in den och väljer max registrerar den max strömmen och visar detta värdet tills ett högre värde uppkommer samma gäller minvärdet och för att se den aktuella strömmen måste peak knappen hållas in så den går över till att visa den faktiska strömmen.
Jag fick information från vår produktavdelning inom bil.""
Min första tanke var, att detta är bara ett svar som nån kläckt ur sig efter att ha skummat igenom manualen kanske, inte verkligen testat
Sen ville de jag skulle köra in till butik men jag tyckte det var overkill o köra 10 mil för att få svar på en sån här fråga, om jag nu ens fått det där, jag har inga bra erfarenheter av kunskapsbanken i deras butiker tyvärr.
När jag frågade om vi kunde göra ett riktigt test på plats då om jag nu körde så långt, och om man kunde få pengarna tillbaka om det nu inte gick, och supporten hade haft helt fel i sina påståenden.
Då fick jag bara ett kort svar tillbaka: ""Vi kan inte hjälpa dig vidare.""
Så jag skrev bara att de kunde ha det som standardsvar istället och att de var proffsiga
Kunder som vill ha riktiga svar, och inte bara gissningar och mer bensinkostnader, vill de tydligen inte veta av
Nu är jag ganska nöjd med tångens övriga funtioner så jag har inte tänkt lämna tillbaka den men ville ändå kolla hur deras support funkar och hur de tar ansvar för sina påståenden om sina produkter och återköp osv osv
och jag är väl inte direkt imponerad av deras ansträngningar
Så om ingen här dyker upp som har en likadan tång och vet hur, och att detta fungerar (kanske tom förklara momenten) så förblir denna peakknapp ett mysterium
Långt inlägg....mycket klydd... för en oansenlig fråga kan tyckas, men jag hade inget bättre för mig

)