Jag börjar med att citera mig själv från en annan tråd på detta trevliga forum:
------------------------------------------------------
Tack för den trevliga twisten, jag berättar mer än gärna

Det är såhär, inför ett av mina mer avgörande flyttlass gjorde jag mig tyvärr av med massa "junk" från barndomen.
Detta inkluderar, mikroskop, ångmaskin, bilbana m.m samt tyvärr även den blå "Philips-konsolen".
Att jag gjorde mig av med konsolen berodde mest på att jag tyckte den var lite otymplig.
Idag ångrar jag det för en vän till mig fick, efter lång tid av ofrivillig ensamhet, en son för typ 3 år sedan och jag har gått och närt på tanken att återskapa dessa experimentlådor till hans, vad ska vi säga, 10-årsdag.
Dom flesta komponenterna är borta men vissa speciella nyckelkomponenter såsom specialfjädrar, transformatorer, spolar lindade på vaxpapper med dito ferritstavar, dubbla vridkondensatorer med trimmöjlighet och drosslar finns kvar.
Allt jag behöver göra är alltså att återskapa motståndssortimentet (baggis), kondensatorsortimentet (baggis) samt de speciella transistorerna monterade på en typ 20X20mm PCB för användning på konsolen.
Jag avser alltså skapa de speciella Transistor-PCB (förmodligen mha gnuggsymboler då endast EN ny uppsättning behövs) och sist men inte minst kommer jag bygga mig en ny konsol i plexiglas och då nära nog exakt som föregångaren.
Vad tror du om det?

MVH/Roger
PS
Eftersom både konsol och transistor-PCB är borta är jag oviss om hålavstånden (och det är ju viktigt att det blir original

------------------------------------------------