Nokia 3650/7650 display

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
Geron
Inlägg: 65
Blev medlem: 13 december 2003, 19:44:16
Ort: Umeå

Nokia 3650/7650 display

Inlägg av Geron »

Någon som har info om vad det sitter för LCD-kontrollers integrerade i dessa? (helst 3650) dom är ju rikgit fina för hobbyprojekt och relativt billiga med tanke på att det är baklysta rgb (12bit) och hygglig upplösning. Har letat febrilt på nätet, men vaskar noll.. Så om nån har någon som helst info är jag tacksam.
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Av en ren slump så var jag in på en sida i går som hade en del info om mobilelefons LCD'er. http://sandiding.tripod.com/Bertys.html . 7650 pinout fanns där iallfall. Och info om hur man pratar med några olika Nokia LCD-kontrollers.
Användarvisningsbild
Geron
Inlägg: 65
Blev medlem: 13 december 2003, 19:44:16
Ort: Umeå

Inlägg av Geron »

Ah, jo har varit inne på den där sidan, tyvär äre svartvida displayer han har info om kontroller-krets på (och även viss källkod).. Tyvär har han bara pinout på 7650, det han har listat som kontrollerkrets måste vara fel (eftersom en sökning på den kontrollern bara resulterar i hans sida).

Jag har efter en titt i service-manualen till en 3650 fått halv-pejl på pinoutsen iaf, dock står det inget om kontrollerkrets =( för övrigt har alla komponenter i service-manualen Nokia-specifika namn dessutom =(
Skriv svar