Håller på att planera en multirotor baserat på ett custom-kort med en ATmel32u4 på. Jag tänkte mig då använda mig av det programspråk som ligger mig näsmast hjärtat, nämligen Ada
Jag hittade en liten guide på detta, http://wiki.kucia.net/doku.php?id=projects:avrada
Guiden är lite smått ofullständig, jag har hållt på med mikroprocessorer förut och då också kört ada på ett custom-kort. För att putta över koden från datorn så kompilerade man helt enkelt koden som vanlig x86-kod och körde den genom någon slags cross-compiler eller nått som sedan magiskt puttade koden till kortet.
Så vitt jag förstått det så ska det altså gå i den här ordningen: Programmera, Kompilera till ett format som AVRen förstår, putta till kortet.
Programmeringen är inget problem med, det är resten som jag är lite ringrostig på, har försökt hitta info på det men det är rätt dålgit med det iomed att det är bara AVRen och ett rätt så ovanligt programmspråk...
Specifikt makefilen är jag intresserad av, den som finns där känns som att den är rätt allmän och att jag måste modifiera den efter mina spec. Men jag vet inte riktigt hur, jag vet ju vad chippet heter men inte så mycket mer.
Även om ni kanske inte vet så kanske ni kan peka mig i rätt riktning

autonomnerd