Jag önskar tips på en portabel flödesmätare.
Det är vätskeflöde (glykol/vatten) som skall mätas. Mätområdet bör vara 0-10 liter/minut.
Antingen helt mekanisk eller batteridriven. Gärna liten och smidig.
Alla tips mottages tacksamt. Mina sökningar leder mig bara till instrumentering för fast installation på rörledningar.
Tack på förhand
Nisse
Flödesmätare
Re: Flödesmätare
Kan detta vara något?
http://m.gardena.com/se/products/water- ... tenmatare/
http://m.gardena.com/se/products/water- ... tenmatare/
Ser mycket bra ut. Tack för tipset!
Nogrannheten lämnar en del att önska, men vi får lämna den till kalibrering så får jag veta felvisningen. Den uppfyller i alla fall många av önskemålen.
Sedan återstår att se om den tål glykol...
/ Nisse
Nogrannheten lämnar en del att önska, men vi får lämna den till kalibrering så får jag veta felvisningen. Den uppfyller i alla fall många av önskemålen.
Sedan återstår att se om den tål glykol...
/ Nisse
Ett slutet system med en blandning av glykol och vatten som används för att kyla röntgenrör.
Ok, vill du göra ingrepp i systemet (dvs tömma det, kapa rören, montera flödesmätare) eller vill kunna mäta utan ingrepp.
Vilken budget har du, är det hobby eller professionellt?
Vilken budget har du, är det hobby eller professionellt?
Det finns snabbkopplingar där vi kopplar in den mätare vi har idag.
Det är för proffsbruk.
Bugeten för rätt lösning kan vara uppåt 10-15 kkr. Men är det billigare är det bra, då kan vi kanske skaffa fler.
Storleken är viktigast då den enkelt skall kunna tas med på flyget utan att behöva checkas in i egen väska.
Jag ska köpa och utvärdera en Gardena SmartWater.
/ Nisse
Det är för proffsbruk.
Bugeten för rätt lösning kan vara uppåt 10-15 kkr. Men är det billigare är det bra, då kan vi kanske skaffa fler.
Storleken är viktigast då den enkelt skall kunna tas med på flyget utan att behöva checkas in i egen väska.
Jag ska köpa och utvärdera en Gardena SmartWater.
/ Nisse